خبرگزاری کار ایران

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت:

ایران تخفیفی در قیمت نفت صادراتی به هند نداده است

کد خبر : ۱۱۹۴۱۶

ممکن است در قراردادهایی که با یک کشور برای صادرات نفت امضا می شود امتیازهایی در نظر گرفته شود ولی در مقابل امتیازهایی نیز به نفع ایران از آن کشور گرفته شده است، ضمن آنکه بر اساس مسایل حقوقی نمی توان جزییات قرارداد صادرات به سایر کشورها را تشریح کرد.

مدیرامور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران در باره انتشار خبری مبنی بر پیشنهاد ایران برای دادن تخفیف در صورت خرید نفت بیشتر از سوی هند، گفت: هیچ گونه تخفیفی در قیمت نفت صادراتی به هند و یا دیگر کشورها نداده ایم.

به گزارش ایلنا، سیدمحسن قمصری افزود: هر یک از قراردادهای صادرات نفت به کشورهای مختلف شرایط ویژه خود را دارد و نمی‌توان قانون کلی و یکسانی برای همه قراردادهای صادرات نفت در نظر گرفت.

وی درباره انتشار خبری در رسانه های داخلی و خارجی مبنی بر " پیشنهاد ایران به هند برای فروش نفت بدون دریافت هزینه حمل و مشوق‌هایی از جمله دریافت تخفیف در صورت خرید بیشتر " گفت: ممکن است در قراردادهایی که با یک کشور برای صادرات نفت امضا می شود امتیازهایی در نظر گرفته شود ولی در مقابل امتیازهایی نیز به نفع ایران از آن کشور گرفته شده است، ضمن آنکه بر اساس مسایل حقوقی نمی توان جزییات قرارداد صادرات به سایر کشورها را تشریح کرد.

قمصری تاکید کرد: هیچ گونه تخفیفی برای صادرات نفت ایران به هند و دیگر کشورها در نظرگرفته نشده است.

در پی گفت وگوهای اخیر ایران و غرب درباره برنامه هسته‌ای تهران در ژنو، معامله گران نفتی و تحلیلگران پیش بینی می کنند که برای سرعت و حجم نفتی که ایران می تواند به بازار برگرداند، باید تحریم ها برداشته شود.

بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز، بهبود روابط ایران و آمریکا سبب خواهد شد که عرضه نفت ایران به بازارهای جهانی حدود ٨٠٠ هزار بشکه در روز افزایش یابد که قیمت های نفت را به سمت پایین سوق خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز