خبرگزاری کار ایران

معاون پشتیبانی، حقوقی و امور مجلس وزارت نیرو:

لزوم وضع قوانین جدید برای حمایت از بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۸۲

حمایت از توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و طرح‌های کاهش تلفات در مصوبه‌های مجلس مورد توجه قرار گرفته و همه دستورالعمل‌های ماده ۱۳۳ قانون برنامه از مصوبه‌های خوب مجلس برای وزارت نیرو بوده است.

معاون پشتیبانی، حقوقی و امور مجلس وزارت نیرو بر لزوم وضع قوانین جدید برای حمایت از بخش خصوصی در زمینه صادرات صنعت آب و برق تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، رضا انجم شعاع در نشست مشترک نمایندگان مجلس و بخش خصوصی که در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق و نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب برگزار شد، با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های خصوصی در زمینه صادرات به وضع قوانین جدید نیاز دارد و وزارت نیرو در این امر جدی است، گفت: در بین قوانین بودجه کشور، شمار انگشت شماری ردیف مبتنی بر حمایت از بخش خصوصی وجود دارد اما برای افزایش و تقویت این ردیف‌ها نیاز به کمک مجلس است.

وی گفت: حمایت از توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و طرح‌های کاهش تلفات در مصوبه‌های مجلس مورد توجه قرار گرفته و همه دستورالعمل‌های ماده ۱۳۳ قانون برنامه از مصوبه‌های خوب مجلس برای وزارت نیرو بوده است.

وی ادامه داد: قانون حمایت از تولید داخل با اصلاح‌هایی که نیاز داشت، در جهت حمایت کامل از تولید کشور اصلاح و ابلاغ شد.

انجم شعاع با بیان اینکه در زمان کنونی بخش خصوصی در صنعت برق، مدیریت نیروگاه‌های کشور و تولید تجهیزات برق حضور پویا و فعال دارد، گفت: در صنعت آب نیز در ماده ۱۴۲ قانون خوبی برای خرید تضمینی آب تصویب شده است.

وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب کشور نیز طرح‌های متعدد BOO و BOT را با افزون بر ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی قرارداد تنظیم کرده که در حال اجرا است.

وی افزود: راهبرد اساسی دولت و وزارت نیرو در حمایت از بخش خصوصی در صنعت آب، برق و آب و فاضلاب کشور است و سال گذشته نیز تفاهم نامه‌ای بین وزارت نیرو و صندوق توسعه ملی مبنی بر اینکه سالانه پنج میلیارد دلار از صندوق توسعه به طرح‌های آب، برق و آبفا اختصاص یابد، امضا شد.

انجم شعاع یادآور شد: در کشور آن قدر استعداد و توانایی در بخش صنعت آب، برق و آبفا وجود دارد که در سال آینده افزون بر توسعه شرکت‌های کنونی، شاهد آغاز به کار شرکت‌های جدید نیز خواهیم بود.

وی در پایان از نمایندگان مجلس درخواست کرد که مانند ردیف خرید تضمینی آب و پساب، برای خرید تضمینی برق از منابع تجدیدپذیر نیز ردیفی در قانون بودجه تصویب کنند زیرا حمایت از تقویت منابع تجدیدپذیر ضروری است.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران همزمان با نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب روزهای ۱۵ تا ۱۸ آبان ماه جاری در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز