خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان اعلام کرد:

ایران قابلیت تبدیل شدن به قطب صنعت برق آسیا را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۳۹

ما باید یک رابطه دو سویه بین واردات و صادرات داشته باشیم تا بتوانیم نفت را از اقتصاد حذف کنیم.

نهاوندیان پتانسیل ایران را در تبدیل شدن به قطب صنعت برق آسیا بسیار بالا دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق و نهمین با اشاره به این که ایران آمادگی تبدیل شدن به قطب صنعت آب و برق را در منطقه دارد اظهار داشت: ایران نقش آفرین اقتصاد منطقه و همچنین اقتصاد رو به رشد آسیا است وقابل تبدیل شدن به قطب صنعت برق آسیا را دارد.

وی صنعت آب و برق را صنعتی گسترده و دارای ظرفیتهای بالا خواند و افزود: ما باید سطحی نگری را کنار بگذاریم و با دیدی بلندمدت به مسائل نگاه کنیم.

نهاوندیان با بیان این مطلب که زنجیروار بودن اشتغال یکی از ویژگیهای صنعت آب و برق است افزود: این صنعت زنجیره گسترده ای را پس از خود ایجاد می کند و این فقط ایجاد اشتغال در صنعت آب و برق نیست بلکه به معنی شکوفا کردن تولید در سایر رشته ها به حساب می آید.

وی با اشاره به مشکلات صنعت آب و برق اذعان داشت: در حال حاضر ما با افت و ضایعات بالا روبرو هستیم و باید به طور حد افزایش بازده را مورد توجه قرار دهیم. همچنین رشدما باید مبنی بر نوآوری و بهره وری باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور تقویت بخش خصوصی را برای رشد پایدار اقتصاد الزامی دانست و گفت: اگر قادر باشیم این بخش را تقویت کنیم این خود موجب قوت گرفتن اقتصاد کشور خواهد شد. همچنین در جذب سرمایه گذاری خارجی کمک رسان خواهد بود.

وی افزود: ما باید یک رابطه دو سویه بین واردات و صادرات داشته باشیم تا بتوانیم نفت را از اقتصاد حذف کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز