خبرگزاری کار ایران

جهت فروش گاز طبیعی:

تأسیس شرکت مشترک با عمان / آمریکا قیمت نفت را تعیین می کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۳۷

دیروز آخرین مذاکرات در خصوص صادرات عمان و احداثخط لوله انجام شد و این مذاکرات به خوبی پیش رفت، اگر مشکل خاصی پیش نیاید تا آخر سال میلادی جاری و یا اوایل سال آینده به قرارداد خواهیم رسید اما در خصوص قیمت‌ها بحثی نکرده‌ایم و این موضوع را به بعد از صادرات گاز موکول کرده‌ایم.

به گفته وزیر نفت ایران به منظور فروش گاز طبیعی در کشور عمان یک شرکت با مشارکت این کشور تاسیس خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در نشست مطبوعاتی اجلاس وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز با بیان اینکه قیمت‌های بالای نفت یک تیغ دولبه است اظهار داشت: این موضوع از یک طرف موجب بالا رفتن درآمدهای کشور می‌شود و از سوی دیگر رقبای کشورهای صادرکننده گاز را زیاد می‌کند و نظر وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز این است که قیمت گاز همچنان وابسته به نفت بماند.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر آمریکا قیمت نفت را تعیین می‌کند دیگر احتیاجی نیست که اوپک این وظیفه خطیر را انجام دهد.
وزیر نفت با بیان این مطلب که وظایف دبیرکل مجمع تابع قانون مجمع است افزود: در حال حاضر که عادلی به عنوان دبیر انتخاب شده است نباید این انتظار را داشت که ایران به خواهد نظراتش را اعمال کند. به نظر ما ایشان از لحاظ تجارب و روابط بین الملل شایستگی لازم را دارد و امیدوار هستیم که ایشان به استحکام این سازمان کمک کند.

زنگنه با اشاره به اینکه بازار گاز و نفت باید غیرسیاسی باشد اذعان داشت: فشارهایی که در حال حاضر در این خصوص اعمال می‌شود به هیچ عنوان به نفع هیچ کس نیست و نباید از ضعف بعنوان ابزار سیاسی استفاده کنیم.

وی افزود: متاسفانه آمریکا این کار را انجام می‌دهد و حتی اروپایی که در این امر بی‌طرف بود را نیز دنباله رو خود کرده است.
وزیر نفت درباره خط لوله صلح پاکستان گفت: کارهایی را که باید از طرف ما انجام می‌شد صورت گرفته است و منتظریم اقدامی را از پاکستان ببینیم. در این صورت این قرارداد می‌تواند عملیاتی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز