خبرگزاری کار ایران

در اجلاس کشورهای صادر کننده گاز طبیعی اعلام شد:

زنگنه خواستار رقابت برنامه ریزی شده میان کشورهای تولید کننده گاز طبیعی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۳۵

ایران با انجام طرح‌های خود در بخش گاز طبیعی خواستار افزایش حضور خود در بازارهای جهانی و ایجاد فضاهای جدید برای همکاری با کشورهای صادر کننده گاز است.

بیژن زنگنه در پانزدهمین اجلاس وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز طبیعی راهکارهای ایران برای تقویت کارایی این اجلاس و دستیابی به اهداف مشترک میان کشورهای صادرکننده گاز طبیعی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در مراسم افتتاحیه پانزدهمین اجلاس وزارتی مجمع کشورهای صادر کننده گاز طبیعی که با حضور وزرا و نمایندگان ۱۷ کشور صادر کننده گاز جهان در هتل آزادی تهران برگزار شد، ضمن بیان این مطلب که این نشست برای کشورهای صادرکننده بسیار سودمند است، اظهار داشت: تلاش مشترک برای دستیابی به راهکارهای مناسب جهت رسیدن به امنیت انرژی از مهم‌ترین بخش این اجلاس است.
وی ضمن اعلام این مطلب که دستیابی به امنیت انرژی برای همه کشور‌ها مهم است، ادامه داد: این منبع پاک انرژی برای همه کشورهای جهان در راه توسعه و پیشرفت از اهمیت خاصی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۵ میلادی ۲۶ درصد از کل منبع انرژی مورد استفاده در جهان را تشکیل دهد.

زنگنه خواستار رقابت برنامه ریزی شده میان کشورهای تولید کننده گاز طبیعی در جهان شد و تاکید کرد: کاهش شدید قیمت‌ها در بازار برای این فرآورده استراتژیک باعثتهدید این منبع درآمد اقتصادی برای تولید کنندگان می‌شود.
وی تاکید کرد: این مساله باعثتردید در وجود منابع گازی کافی در دراز مدت می‌شود و با وجود رقابت موجود میان صادر کنندگان گاز طبیعی باید این کشور‌ها همیشه به دنبال منافع مشترک باشند.
زنگنه تصریح کرد: همکاری میان کشورهای صادر کننده گاز طبیعی با وجود اینکه با چالش‌های مشترکی از جمله هزینه بالای تولید و خریداری فن آوری‌های جدید مواجه است بسیار مثمر ثمر خواهد بود.
وی در ادامه ضمن قدردانی از کشورهای حاضر در پانزدهمین اجلاس وزارتی مجمع کشورهای صادر کننده گاز طبیعی در تهران خاطر نشان کرد: زمان آن رسیده که فعالیت‌های این اجلاس به دقت بررسی شود تا کشورهای حاضر به اهداف تشکیل این اجلاس دست یابند.

وزیر نفت در ادامه خواستار ایجاد نقشه راه برای رسیدن به اهداف و چشم انداز مشترک از طریق توسعه همکاری‌ها وتبادل تجربیات میان تولید کنندگان گاز طبیعی درجهان شد.
زنگنه تاکید کرد: ایران آماده هزینه برای دست یابی به اهداف خود در این زمینه است.
وزیر نفت در ادامه راهکارهای ایران را برای دستیابی به اهداف مشترک در اجلاس کشورهای صادر کننده گاز طبیعی معرفی کرد و گفت: تشکیل جلسه با نهادهای مالی برای پشتیبانی از پروژه‌ها و طرح‌های به روز رسانی و افزایش توانایی تولید و صادرات گاز طبیعی از جمله این راهکار‌ها است.

وزیر نفت در ادامه خواستار به روز رسانی قرارداد‌ها و شیوه‌های قیمت گذاری گاز طبیعی در بازارهای جهانی شد.
زنگنه همچنین خواستار توسعه خطوط انتقال گاز و به روز رسانی فن آوری‌های تولید این منبع انرژی مهم در جهان شد.
وزیر نفت در ادامه ضمن تاکید بر اینکه ایران دارای بیش از ۳۰ میلیارد متر مکعب ذخایر گازی است، خاطر نشان کرد: استراتژی ایران بر افزایش تولید و صادرات گاز طبیعی بنا شده است.
وی در پایان تاکید کرد: ایران با انجام طرح‌های خود در بخش گاز طبیعی خواستار افزایش حضور خود در بازارهای جهانی و ایجاد فضاهای جدید برای همکاری با کشورهای صادر کننده گاز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز