خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس:

طرح حمایت از صنعت برق در کمیسیون انرژی در دست بررسی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۰۹

گزارش‌هایی از سوی وزارت نفت، وزارت نیرو و معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری در خصوص طرح جامع انرژی داشته‌ایم که بنا است از این گزارشات به عنوان سند پشتیبان استفاده کنیم و یک استراتژیک بلندمدت انرژی را به این صورت مشخص کنیم.

رییس کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس گفت: در نظر داریم در کوتاه مدت به منظور حمایت از صنعت برق طرحی را آماده کنیم و در این راستا از هر مشاوره‌ای استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیری خامکانی رییس کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس، در مراسم افتتاح تست بنچ توربین ۲۵ مگابایتی گروه مپنا مشکل اصلی صنعت برق کشور را نقدینگی دانست و اظهار داشت: ‌در سال گذشته در کمیسیون انرژی راهکارهای مختلفی در بودجه‌های سنواتی برای پرداخت مطالبات در نظر گرفته شد که این مسئله حل شود که بخشی از کار نیز پیش رفت.

وی با بیان تشکیل کارگروه خاص در کمیسیون انرژی به منظور حمایت از تولید داخلی افزود: در تلاش هستیم به منظور تقویت تولید داخل حمایت‌های لازم در بخش انرژی صورت گیرد همچنین به دلیل سخت شدن سرمایه‌گذاری زمان زیادی برای به نتیجه رسیدن قراردادها زمان می‌برد.

خامکانی با اشاره به اینکه دو ماه است طرح جامع انرژی در کمیسیون انرژی در دستور کار قرار دارد ادامه داد: گزارش‌هایی از سوی وزارت نفت، وزارت نیرو و معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری در خصوص این طرح داشته‌ایم که بنا است از این گزارشات به عنوان سند پشتیبان استفاده کنیم و یک استراتژیک بلندمدت انرژی را به این صورت مشخص کنیم.

رییس کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در کوتاه مدت نیز در نظر داریم طرحی را برای حمایت از صنعت برق کشور آماده کنیم و از هر مشاوره‌ای در این راستا استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به این‌که طرح جامع انرژی تعریف می شود تا استراتژی انرژی کشور مشخص شود گفت: گزارش‌ها باید به صورت قانون در آید تا اجرایی شوند.

رییس کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر لزوم تنوع بخشی به انرژی و تعیین قیم برای آن گفت: کارکردمان نسبت به دنیا و ظرفیت‌هایمان کمتر بوده و اکنون طرح حمایت از صنعت برق کشور را در دست داریم؛ طرح حمایت از صنعت برق طرح جامعی که در کوتاه مدت به صنعت کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز