خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش:

از طرح‌های موفق و نوآوری‌های تربیتی حمایت شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۶۱۷

لازم است، از سوی دستگاه‌های مربوطه، حمایت‌های مادی و معنوی از طرح‌های موفق و نوآوری‌های تربیتی و بومی انجام پذیرد و یافته‌های پژوهشی با ایجاد بانک اطلاعاتی فعال و کارآمد مستندسازی و منتشر شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: انجام مطالعات راهبردی آینده‌نگر در آموزش و پرورش و تدوین برنامه‌های آینده‌پژوهانه می‌تواند دستگاه تعلیم و تربیت را در منطقه اسلامی به‌ عنوان قطب و مرجع قابل اعتماد برای الگوگیری تبدیل کند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، بومی‌سازی تجربیات و یافته‌های مفید علمی نظام‌های آموزشی دنیا را اقدام مهمی در جهت بهره‌مندی آگاهانه از دانش بشری و جوامع علمی دیگر دانست.

وی با انتقاد از اینکه اعضای هیأت علمی و کارشناسان حوزه تربیتی به‌ دلیل کم آشنایی با زبان‌های خارجی در تعاملات بین‌المللی مشارکت جدی ندارند، افزود: ترجمه یک سویه زبان‌های بیگانه به فارسی موجب تعالی علمی نخواهد شد، بلکه ضرورت دارد با اولویت جهان اسلام، نظریات و تجربیات موفق داخلی در مراکز علمی جهانی و سمینارها و نشست‌های بین‌المللی و منطقه‌ای منعکس شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی یادآور شد: انجام مطالعات راهبردی آینده‌نگر در آموزش و پرورش و تدوین برنامه‌های آینده‌پژوهانه می‌تواند دستگاه تعلیم و تربیت را در منطقه اسلامی به‌ عنوان قطب و مرجع قابل اعتماد برای الگوگیری تبدیل کند.

وی افزود: به همین خاطر لازم است از سوی دستگاه‌های مربوطه، حمایت‌های مادی و معنوی از طرح‌های موفق و نوآوری‌های تربیتی و بومی انجام پذیرد و یافته‌های پژوهشی با ایجاد بانک اطلاعاتی فعال و کارآمد مستندسازی و منتشر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز