خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:

افزایش ۲۰ برابری پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۲۸۷

توسعه متوازن تحصیلات تکمیلی در کشور و تجاری سازی تحقیقات، تامین کسری بودجه و ایجاد فضای با نشاط علمی در دانشگاه از الزامات پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: ما از شما یاد گرفتیم که تحمل کنیم و هیچ‌گاه برای اهداف دانشگاه و انقلاب از پای نمی‌نشینیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شصت ونهمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد صبح امروز با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه سایر معاونان دانشگاه آغاز شد.

میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این اجلاس گفت: دانشگاه آزاد بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان با بیش از ۶۹ هزار عضو هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت است و ۳۷ درصد دانشجویان ایران در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. این دانشگاه توانسته بر اساس گزارش سایماگو رتبه اول را در سال ۲۰۱۳ بین دانشگاه‌های ایران به دست بیاورد.

وی در ادامه الزامات پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی را تامین کسری بودجه، توسعه کیفی مطلوب دانشگاه، تکمیل طرح‌های عمرانی، حل و فصل ۶۴۸ پرونده قضایی، توسعه زیرساخت رشته‌های دانشگاهی و اصلاح هرم هیات علمی و تصویب رشته‌های آموزشی جدید عنوان کرد.

رئیس دانشگاه آزاد همچنین تجاری سازی تحقیقات، توسعه متوازن تحصیلات تکمیلی در کشور، تسویه حساب‌های معوق حقیقی و حقوقی، جایگزینی کاهش تقاضا به دلیل کاهش جمعیت، کاهش وابستگی ۹۹ درصدی بودجه دانشگاه به شهریه و ایجاد فضای با نشاط علمی و فرهنگی در دانشگاه را از دیگر الزامات و دیگر اهداف پیش روی دانشگاه آزاد عنوان کرد.

میرزاده ادامه داد: ‌ در زمینه جذب اعضای هیات علمی جدید با مدرک دکتری اقداماتی از جمله تصویب افزایش سهمیه پذیرش دوره دکتری و حداقل بورس ۵۰ درصد برای ارتقای علمی مربیان دانشگاه برای ۴ هزار مربی، تخصیص اعتبار جداگانه برای ۵ هزار هیات علمی phd در سال ۹۴ و رسیدگی به ۶۱۰ پرونده متقاضیان بورس و موافقت با بورسیه شدن ۳۵۵ نفر انجام شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای توسعه متوازن تحصیلات تکمیلی در کشور اقداماتی از جمله تحقق عدالت آموزشی و تمرکززدایی با راه‌اندازی رشته‌های کار‌شناسی ارشد و دکتری تخصصی، افزایش امکان انتخاب رشته محل‌ها در دو مقطع کار‌شناسی ارشد از ۲۰ رشته به ۱۰۰ رشته محل و دکتری تخصصی از ۱۰ به ۴۰ رشته محل، ایجاد سیستم پذیرش دانشجو برای مقطع دکتری به صورت پژوهش محور برای اولین بار، ساماندهی ظرفیت پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی از ۲۰ نفر در سال ۹۲ به ۹ نفر به سال ۹۳ و توسعه مراکز برگزاری آزمون‌های استاندارد زبان از ۵ به ۱۲ مرکز صورت گرفته است.

وی با اشاره به راهبرد توسعه کمی و کیفی حوزه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد گفت: راه‌اندازی رشته داروسازی در سه واحد دانشگاهی، صدور موافقت برای راه‌اندازی ۵۰ مرکز تحقیقات در واحدهای دانشگاهی که اخیرا شروع به کار کرده و خرید و توزیع ۱۳ دستگاه آمبولانس برای مراکز درمانی، از جمله اقدامات انجام شده در این راهبرد بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس ۳۷ مدرسه تخصصی ورزشی، تاسیس آموزشگاه‌های آزاد و هنرستان در جوار آموزشکده‌های سما، برگزاری المپیادهای ورزشی دانش آموزان پسر و دختر را از جمله اقدامات انجام شده در راستای راهبرد توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توسط سازمان سما عنوان کرد.

میرزاده ادامه داد: در زمینه توسعه ورزش در دانشگاه؛ تصویب و تاسیس باشگاه فرهنگی و ورزشی، پذیرش قهرمانان واجد شرایط برای ادامه تحصیل، تخفیف شهریه به قهرمانان کشوری ملی و بین المللی انجام شده‌ است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش ۲۰ برابری پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: انعقاد تفاهم‌نامه علمی با دانشگاه‌ها و اخذ موافقت تاسیس واحدهای دانشگاهی در کشورهای عربی اسلامی از جمله اقدامات انجام شده در زمینه افزایش فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه آزاد بوده است.

وی همچنین خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: ما از شما یاد گرفتیم که تحمل کنیم و هیچ‌گاه برای اهداف دانشگاه و انقلاب از پای نمی‌نشینیم. ما برای تحقق اهداف جمهوری اسلامی و حضرتعالی عزم جدی داریم و امیدوارم دانشگاه آزاد بتواند در زمینه ارتقای دانش، فرهنگ و اقتصاد که زیر بنای توسعه ملی است؛ سهم بالایی داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز