خبرگزاری کار ایران

درخواست شرکت کنندگان کنفرانس وب ایران از ستاری؛

کارافرینان هم نخبه هستند

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۶۹۴

اکنون راهکار و تدبیری مبتنی بر واقعیت می‌تواند یکی از مهم‌ترین چالش‌های کارافرینان را برطرف نموده و موجب ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی کشور شود.

در سومین کنفرانس وب و موبایل ایران، که با حضور کارافرینان، دانشجویان و سخنرانان ایرانی و خارجی برگزار شد، بیش از ٨٠٠ نفر از شرکت کنندگان، با امضای طوماری از سورنا ستاری، رئیس بنیاد نخبگان درخواست کردند تا از این پس کارافرینان ایرانی به عنوان نخبه به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی شوند.

به گزارش ایلنا، این طومار برای حل مشکل سربازی برای کارافرینان تهیه شده است و شیوه فعلی سربازی را از موانع رشد کارافرینی در ایران دانسته است. اکنون راهکار و تدبیری مبتنی بر واقعیت می‌تواند، یکی از مهم‌ترین چالش‌های کارافرینان را برطرف نموده و موجب ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی کشور شود.

متن طومار به شرح زیر است:

به نام خدا

جناب اقای دکتر ستاری

ریاست محترم بنیاد ملی نخبگان

باسلام،

نظر به اهمییت حمایت از اقتصاد دانش بنیان و رسالت بنیاد ملی نخبگان در شناسایی افراد نخبه در جامعه، مطابق با آیین نامه بنیاد، نخبه به فردی ابلاغ می شود که اثرگذاری وی در تولید و گسترش علم، فناوری، فرهنگ سازی و مدیریت کشور محسوس باشد و موجب سرعت بخشیدن به رشد توسعه علمی و اعتلای جامعه انسانی شود.
اکنون کارافرینان ایرانی با تاثیرگذاری در سطح ملی، ایران عزیز را به بالاترین نرخ رشد کارافرینی در جهان رسانده اند و موجب اشتغال و توسعه اقتصادی شده اند. اما از سوی بنیاد ملی نخبگان به عنوان نخبه شناخته نمی شوند، چرا که احراز نخبگی در بنیاد، تنها متمرکز بر شروط تحصیلی و معدل دانشگاهی است.

از سوی دیگر شیوه کنونی خدمت سربازی، موجب بروز آسیب های فراوانی به فضای کارافرینی کشور شده است و شرکت های دانش بنیان را با بحران نیروی انسانی مواجه کرده و موجب ترغیب کارافرینان برای مهاجرت شده است. در همین راستا، کانون کارافرینی ایران به نمایندگی از بخشی از جامعه کارافرینان کشور به همراه امضاکنندگان ذیل، پیشنهاد می کنند تا از این پس، کارآفرینان نیز به عنوان نخبه به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی شوند و مطابق با آیین نامه بنیاد ملی نخبگان، خدمت سربازی را سپری نمایند.

این روش ضمن رفع موانع توسعه اقتصاد دانش بنیان، باعثایجاد اشتغال و حمایت از جریان کارآفرینی در زمینه تکنولوژی در ایران خواهد شد.

گفتنی است؛ سومین کنفرانس موبایل و وب ایران در روزهای ٢۶ و٢٧ در دانشگاه‌های شهید بهشتی برگزار شد و مورد استقبال گسترده از سوی فعالان حوزه وب مواجه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز