خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

طرح جدید آموزش و پرورش برای رفع مشکلات بیمه طلایی فرهنگیان

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۹۴۹

بنا داریم؛ سه نوع سبد بیمه‌ای را تعریف کنیم / در این سه سبد، سه نوع تعرفه بیمه‌ای پیش بینی می‌شود و فرهنگیان بسته به تشخیص خود یکی را انتخاب می‌کنند.

معاون اداره کل پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به مشکلات بیمه طلایی فرهنگیان از تجمیع احتمالی بیمه تکمیلی آنها در سال آینده برای برون رفت از وضعیت فعلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ بیمه طلایی فرهنگیان از اواسط سال ۹۲ در پوشش تعهدات خود با مشکل مواجه شده بود و ناهماهنگی‌هایی بین آموزش و پرورش و بیمه ایران وجود داشت که سرانجام قرارداد جدید بیمه طلایی فرهنگیان در خردادماه سال ۹۳ با شرکت بیمه‌گذار جدیدی به نام «آتیه سازان حافظ» منعقد شد و در ‌‌نهایت چهارمین سال فعالیت بیمه طلایی فرهنگیان در وزارت آموزش و پرورش آغاز شد.

در قرارداد جدید، تعهدات دندانپزشکی به علت پیش‌بینی ارائه بعضی از خدمات آن توسط دولت در بیمه‌های پایه و همچنین نرخ بالای حق بیمه‌ای این پوشش که از نظر اقتصادی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نبوده از لیست خدمات حذف شده است که این موضوع از سوی فرهنگیان مورد انتقاد قرار گرفت. از جمله دیگر انتقادات، نبود مراکز و شعب شرکت بیمه‌گر جدید در استان‌ها بود تا جایی که برخی از فرهنگیان تصمیم به انصراف از بیمه گرفتند.

اما مدتی نگذشت که خدمات دندانپزشکی به لیست خدمات بازگشت و مراکز و شعب جدیدی در استان‌ها تاسیس شدند. البته مشکلات به همین جا ختم نشد و اعلام شد؛ فرهنگیان در صورت مراجعه به مراکز درمانی برای دریافت هزینه خود در ابتدا باید اسناد و نسخه پزشکی خود را دریافت کنند و آن را به نمایندگی‌های بیمه آتیه‌سازان حافظ در مناطق آموزش و پرورش تحویل دهند. این موضوع در حالی مطرح شد که برخی از فرهنگیان همچنان از روند پرداخت هزینه‌ها و مشکلات موجود گله دارند.

در حالی که این نابسامانی همچنان وجود دارد، آموزش و پرورشی‌ها از طرح جدیدشان برای فرهنگیان خبر می‌دهند. اکبر حاجیلو معاون اداره کل پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا از تجمیع احتمالی بیمه تکمیلی فرهنگیان در سال آینده خبر داد و گفت: ما در بحثدرمان در سال آتی، بنا داریم؛ سه نوع سبد بیمه‌ای را تعریف کنیم.

وی درباره جزییات این طرح گفت: در این سه سبد، سه نوع تعرفه بیمه‌ای پیش بینی می‌شود و فرهنگیان بسته به تشخیص خود یکی را انتخاب می‌کنند.

حاجیلو اضافه کرد: در حال حاضر قراردادهای بیمه‌ای فرهنگیان تنها در یک سطح مشخص است و مجری قرارداد تنها یک شرکت است اما با اجرای این طرح ما می‌توانیم با دو یا سه شرکت بیمه‌ای که تمایل به همکاری با آموزش و پرورش را دارند، قرارداد ببندیم.

معاون اداره کل پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هر زمان که برای اجرای این طرح به نتیجه برسیم، به استان‌ها اعلام خواهیم کرد که با شرکت‌های بیمه‌ای که در استان خودشان از توان مالی خوبی برخوردار هستند، قرارداد منعقد کنند؛ بنابراین انتخاب شرکت بیمه را به استان‌ها و انتخاب سبد بیمه‌ای را به خود فرهنگیان محول می‌کنیم.

وی ادامه داد: با دادن حق انتخاب به فرهنگیان، آنها می‌توانند؛ از خدمات درمانی بهتری البته با کمی افزایش حق بیمه برخوردار شوند.

پاشنه آشیل وزارت آموزش و پرورش، بیمه طلایی فرهنگیان است

در این زمینه مهدی بهلولی عضو کانون صنفی معلمان به خبرنگار ایلنا، گفت: پاشنه آشیل وزارت آموزش و پرورش، بیمه طلایی فرهنگیان است و نباید «بسته‌ها» به گونه‌ای طراحی شود که فرهنگیان احساس کنند، بیمه آنها قدرت و توان لازم را ندارد و تنها اسم طلایی را یدک می‌کشد.

وی افزود: با توجه به اینکه هنوز دستورالعمل این طرح ابلاغ نشده، نمی‌توان ارزیابی دقیقی داشت، اما در مجموع طرح بدی نیست و بستگی دارد که محتوای بسته‌ها چه چیزی باشد.

این معلم همچنین با انتقاد از وضعیت بیمه طلایی فرهنگیان در دوره جدید، گفت: متاسفانه بیمه طلایی تضعیف شده است، به هرحال امیدواریم با اجرای طرح جدید آموزش و پرورش، وضعیت بیمه طلایی فرهنگیان در شرایط بهتری قرار گیرد و فرهنگیان از این بابت دغدغه‌ای نداشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز