خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه در ۵ هزار و ۷۰۰ واحد آموزشی

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۴۱۹

طرح تعالی مدیریت مدرسه امسال در ۵ هزار و ۷۰۰ واحد اجرا می‌شود و شاخص‌هایی برای آن تعریف شده که براساس آنها مدارس مرتبا ارزیابی شده و بازخوردها به مدارس و مسئولان ارائه خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس نمونه دولتی، هیات امنایی و تیزهوشان به دلیل ارائه خدمات بیش از حد متعارف توانند، مبالغی را به عنوان شهریه دریافت کنند، اما باید مشخص شود، برنامه آن‌ها چیست؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر فانی در نشست تخصصی طرح تعالی مدرسه در جمع خبرنگاران گفت: طرح تعالی مدیریت مدرسه امسال در ۵ هزار و ۷۰۰ واحد آموزشی اجرا می‌شود و شاخص‌هایی برای آن تعریف شده که براساس آن‌ها مدارس مرتبا ارزیابی شده و بازخورد‌ها به مدارس و مسئولان ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نتیجه کار باید به صورتی باشد که در سال آینده مدارس بیشتری را تحت پوشش این طرح قرار دهیم، افزود: این کار باعثمی‌شود، گامی در جهت مدرسه محوری که مدت‌ها است در آموزش و پرورش مطرح شده برداریم.

فانی درخصوص بودجه ریزی عملیاتی این طرح گفت: عملیاتی کردن بودجه در ۶۰۰ مدرسه از میان ۵ هزار و ۷۰۰ مدرسه‌ای که طرح تعالی مدیریت مدرسه در آن‌ها عملیاتی شده، اجرا می‌شود.

وی افزود: این ۶۰۰ مدرسه از انواع مدارس بوده و متناسب با دانش آموزان و هزینه سرانه دانش آموزی اعتباری را در اختیار مدرسه قرار می‌دهیم.

فانی تاکید کرد: حقوق معلمان را در این طرح آموزش و پرورش پرداخت می‌کند و ما به التفاوت را به عنوان اعتبار در اختیار مدیر قرار می‌دهد تا مدیر به امور کیفیت بخشی بپردازد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به قانون بودجه سال ۹۳ اظهار کرد: براساس این قانون قرار بود؛ بودجه‌ریزی عملیاتی در نیم درصد از مدارس یعنی ۶۰۰ مدرسه اجرا شود و نظام ارزشیابی طرح عملیاتی کردن بودجه را ارزیابی و نتایج آن در پایان سال تحصیلی اعلام شود تا پس از بررسی برای سال تحصیلی آینده تعداد بیشتری از مدارس را تحت بودجه‌ریزی عملیاتی قرار دهیم.

فانی با بیان اینکه این کار منجر به افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع می‌شود، گفت: بودجه‌ریزی عملیاتی مراحل مختلفی دارد که در مرحله اول هزینه سرانه هر دانش آموز را مشخص و در تعداد دانش آموزان مدرسه ضرب می‌کنیم و پس از کسر حقوق کارکنان مدرسه این اعتبار در اختیار مدیران مدارس قرار می‌گیرد و گامهای بعدی برای اجرای این طرح پس از انجام پژوهش اجرا می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به اینکه هزینه مدارس گاهی از هزینه یک ترم دانشگاه بالا‌تر است، گفت: کدام مدرسه و چقدر شهریه دریافت می‌شود؟

وی افزود: مدارس نمونه دولتی، هیات امنایی و تیزهوشان به دلیل اینکه خدماتی بیش از حد متعارف ارائه می‌دهند می‌توانند به موجب مقررات مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و نظر انجمن اولیا و مربیان مبالغی را به عنوان شهریه دریافت کنند، اما باید مشخص شود برنامه آن‌ها چیست؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز