خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

تغییر نگرش با صدور بخشنامه و دستورالعمل ایجاد نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۰۵۲

تغییر نگرش در برخی مدیران با صدور بخشنامه و دستور العمل ایجاد نمی‌شود و باید شرایطی را فراهم کنیم تا توسعه مشارکت ها در جامعه هم ضرورت و هم نیاز تلقی شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که طرح بسته حمایتی از مدارس غیردولتی یک کار جدید در آموزش وپرورش بوده است، گفت: طرح «بسته حمایتی از مدارس غیردولتی» با اصلاحات ویژه در سال آینده اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، ‌ علی اصغر فانی در گردهمایی روسای ادارت مشارکتهای مردمی، کارشناس مسئولان و شورای موسسان مدارس غیردولتی کشور که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، ‌ با اشاره فلسفه گردهمایی های آموزش وپرورش در تعامل بیشتر کارها بین ستاد و صف اظهار کرد: توسعه مشارکتها در آموزش وپرورش یک ضرورت بنیادین است یعنی آموزش وپرورش صرفا با تکیه بر بودجه دولتی نمی تواند به کیفیت بخشی برسد وازاین رو این سیاست در آموزش و پرورش دولت اتخاذ شده است.

وی با بیان این که باید مدیران در جذب مشارکتها به یک باور و یقین برسند، تصریح کرد: تغییر نگرش در برخی مدیران با صدور بخشنامه و دستور العمل ایجاد نمی‌شود و باید شرایطی را فراهم کنیم تا توسعه مشارکت ها در جامعه هم ضرورت و هم نیاز تلقی شود.

فانی با اشاره به کاهش جمعیت دانش آموزی در ۱۲ سال گذشته از ۱۹ به ۱۳ میلیون و ۵/۱ برابر شدن امکانات در آموزش وپرورش، خاطر نشان کرد: این شرایط ایجاب می کرد که در آموزش وپرورش کیفیت بخشی به یک راهبرد اساسی تبدیل شود و به همین دلیل باید از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم.

عضو کابینه تدبیر وامید با تاکید بر ارتقای کیفیت بخشی در مسائل آموزشی مدارس غیر دولتی، افزود: نظارت بر عملکرد مدارس غیر دولتی نباید در انحصار کارشناسان دولتی آموزش وپرورش باشد بلکه موسسین مدارس غیر دولتی نیز باید به این امر حساسیت ویژه داشته باشند.

وی اضافه کار: نظارت بر مسائل آموزشی این مدارس نیز مانند دیگر مدارس برعهده معاونتهای آموزش ابتدایی و متوسطه وزارت آموزش و پرورش است.

فانی با بیان این که دستورالعمل جدید بسته حمایتی از مدارس غیر دولتی تا آخر سال جاری ابلاغ می‌شود، عنوان کرد: همواره اجرای کارهای جدید و بنیادین در سالهای اول با مشکلاتی مواجه می‌شود که باید با رفع موانع شرایط ادامه کار را هموار کنیم.

وزیر آموزش وپرورش با انتقاد از افرادی که «طرح بسته حمایتی از مدارس غیر دولتی» را با «واگذاری مدارس دولتی» خلط می کنند، گفت: به هیچ وجه واگذاری مدارس دولتی در طرح بسته حمایتی به مدارس غیر دولتی وجود ندارد بلکه مدارس دولتی طی یک قرارداد حقوقی و روشن و برای مدیریت یک سال مسائل آموزشی به موسسین مدارس غیردولتی واجد شرایط اجاره داده می شود که قوانین آن مطابق قوانین مدارس غیردولتی مصوب سال ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی است.

عضوکابینه تدبیر وامید با بیان این که «طرح بسته حمایتی از مدارس غیر دولتی» مورد تایید بسیاری از بزرگان نظام است، افزود: موسسین این مدارس باید با اجرای دقیق قانون نسبت به گزینش اخلاقی وعلمی نیروها و بیمه شاغلین مدارس اقدام کنند تا خللی در روند اجرای آن ایجاد نشود.

وی با اشاره به تفاهم نامه‌های آموزش وپرورش با نهادهای مختلف کشور، تصریح کرد: هنوز نتوانسته‌ایم از تمام ظرفیت‌های نهفته قانون شوراها استفاده کنیم و اجرای این تفاهم نامه‌ها می‌تواند آموزش وپرورش را در اجرایی کردن برخی بندهای قانون شوراها و کمک به فعالیتهای آموزش وپرورش یاری کند.

فانی مشکل اصلی آموزش وپرورش را «مدیریت هزینه های دولتی» معرفی کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش باید علاوه بر استفاده از منابع بالقوه خود، بتواند منابع جدیدی را جذب کند که آموزش وپرورش در دولت یازدهم به دنبال اجرایی کردن این دو اصل مهم می باشد.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اجرای سیاست سامان دهی نیروی انسانی در سال تحصیلی جاری، ‌ خاطر نشان کرد: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان از این طریق صرفه جویی در هزینه‌های آموزش و پرورش ایجاد شد که در مقابل بودجه ۲۱ هزار میلیارد تومانی سال ۹۳، ‌ نشان از موفق بودن این طرح است.

فانی با بیان این که آموزش وپرورش در سال تحصیلی جاری هیچ استخدامی نداشته است افزود: در سال ۹۳، ‌۲۵ هزار نیروی انسانی بازنشسته شدند و در مقابل ۲۰۰ هزار نفر نیز به جمعیت دانش آموزی کشور اضافه شد که نیاز به ۴۰ هزار نیروی انسانی در آموزش وپرورش داشت ولی به دلیل اجرای صحیح سیاست سامان دهی نیروی انسانی این معضل که می توانست برای کشور و آموزش وپرورش به یک بحران تبدیل شود به خوبی مدیریت شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز