خبرگزاری کار ایران

نویدادهم در گفت‌وگو با ایلنا:

آموزش و پرورش باید برای حفظ حقوق شهروندی سرمایه‌‌گذاری کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۶۵۰

آموزش و پرورش نمی‌تواند؛ حقوق شهروندان به‌ ویژه در مناطق محروم را نادیده بگیرد و وظیفه دارد، به‌رغم بار مالی زیاد در این زمینه سرمایه‌گذاری کند، تا تک تک آحاد ملت از امکانات و مواهب آموزشی و پرورشی برخوردار شوند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: کار‌شناسان آموزش و پرورش با همکاری کار‌شناسان معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در حال تدوین مجموعه‌ای تحت عنوان منشور حقوق دانش‌آموزی هستند.

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره منشور حقوق دانش‌آموزی گفت: در این منشور تکالیفی که دانش‌آموزان نسبت به خود، جامعه و مردم دارند و نیز حقوقی که مردم و نظام‌ آموزشی باید نسبت به دانش‌آموزان رعایت کنند، مورد توجه قرار گرفته است.

وی همچنین به سند تحول بنیادین اشاره کرد و افزود: حقوق و تکالیف دانش‌آموزی، یکی از مفاهیم مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و در آن به هر دو سوی این موضوع به خوبی توجه شده است.

نوید ادهم با بیان اینکه برای اجرای هرچه بهتر این موضوع آن را در برنامه درسی ملی آورده‌ایم، ادامه داد: کار‌شناسان ما در تدوین کتاب‌های درسی سعی دارند، حقوق و تکالیف دانش‌آموزی را متناسب با سن مخاطبان در کتاب‌های درسی لحاظ و ترویج کنند، که خوشبختانه در حال حاضر مفاهیم مربوط به حقوق و تکالیف دانش‌آموزی در برخی کتاب‌های درسی مورد اشاره قرار گرفته است.

وی به انعقاد توافقنامه‌ای میان وزارت آموزش‌ و پرورش و معاونت حقوقی ریاست جمهوری به عنوان مسئول تدوین و اجرای حقوق شهروندی اشاره و اظهار کرد: در این توافقنامه به موضوع حقوق و تکالیف دانش‌آموزی اشاره و برای معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و آموزش و پرورش تکالیفی پیش‌بینی شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اعلام این که کار‌شناسان آموزش و پرورش با همکاری کار‌شناسان معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در حال تدوین مجموعه‌ای تحت عنوان منشور حقوق دانش‌آموزی هستند، افزود: اساس این مجموعه‌‌ همان منشوری است که پیش از این در ۷ فصل تدوین شده بود و اکنون در حال بازنگری است و باید به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده و بعد عملیاتی شود.

آموزش و پرورش حقوق شهروندان مناطق محروم را نادیده نگیرد

نوید ادهم با تاکید بر عدالت آموزشی و تربیتی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین حقوق در نظر گرفته شده در این منشور خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نمی‌تواند؛ حقوق شهروندان به‌ویژه در مناطق محروم را نادیده بگیرد و وظیفه دارد به رغم بار مالی زیاد در این زمینه سرمایه‌گذاری کند، تا تک تک آحاد ملت از امکانات و مواهب آموزشی و پرورشی برخوردار شوند.

وی همچنین بر لزوم برخورداری دانش‌آموزان دارای معلولیت از حقوق خود تاکید و این موضوع را یکی از موضوع‌های مورد نظر در عدالت آموزشی دانست.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره ضمانت اجرای مباحثمطروحه در این منشور گفت: در آئین‌نامه‌های انضباطی و اجرایی مدارس تکلیف مدیران و معلمان و دانش‌آموزان مشخص شده و در صورت بروز مشکل مطابق آئین‌نامه با موضوع برخورد می‌شود که این برخورد از تذکردادن تا درج در پرونده خاطی و سایر موارد پیش بینی شده در این آئین نامه‌ها را شامل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز