خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه فرهنگیان:

رشد دانشگاه‌ها با درنظرگرفتن زیرساخت‌های علمی باشد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۴۷۶

چنانچه رشد دانشگاه‌ها بدون درنظرگرفتن زیرساخت‌های علمی انجام شود، باعثایجاد مشکلات فراوانی در نظام آموزشی خواهد شد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به مشی اعتدالی دکتر کاردان و دکتر شکوهی در مواجهه با اسلامی کردن دانشگاه گفت: علم‌شناسی و حفظ و حرمت علم از ویژگی‌های بارز این دو بزرگ مرد نظام تعلیم و تربیت است.

به گزارش ایلنا، پیش از ظهر امروز محمود مهرمحمدی در مراسم پنجمین جایزه علمی استاد محمدعلی کاردان و بزرگداشت دانشمند ارجمند دکتر غلامحسین شکوهی که در تالار کشور دانشگاه تهران برگزار شد اظهار کرد: باید دیدگاه‌های این دو دانشمند برجسته علوم تربیتی را برای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان تبیین و تشریح شود.

وی تصریح کرد: کمترین کاری را که می‌توان در زنده نگه داشتن نام این دو استاد ارزشمند انجام داد این است که نام آن‌ها را بر سر در دانشکده‌های دانشگاه فرهنگیان قرار دهیم تا یادوخاطره آن‌ها همواره جاویدان بماند.

وی با اشاره به مشی اعتدالی کاردان و شکوهی در مواجهه با اسلامی کردن دانشگاه گفت: علم‌شناسی و حفظ و حرمت علم از ویژگی‌های بارز این دو بزرگ مرد نظام تعلیم و تربیت است.

مهرمحمدی با انتقاد از رشد بی‌رویه دانشگاه‌ها در تولید مدرک علمی، تأکید کرد: چنانچه رشد دانشگاه‌ها بدون درنظرگرفتن زیرساخت‌های علمی انجام شود باعثایجاد مشکلات فراوانی در نظام آموزشی خواهد شد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان «تاکید بر پرورش روح و بینش علمی» را یکی از ویژگی‌های مشترک استاد کاردان و دکتر شکوهی عنوان کرد و افزود: در کتب و مقالات این دو استاد همواره تکیه بر «سوال محوری» در مقایسه با «دانش و وسعت علمی افراد» ارجح بود.

مهرمحمدی «پرهیز از تعدد تألیف» و «حفظ حرمت علم» را از دیگر ویژگی‌های استاد کاردان و دکتر شکوهی برشمرد و ادامه داد: تشتت در آثار تالیفی و بی‌برنامگی در مباحثمختلف آموزشی سبب شده است که اصل علم به حاشیه رود که این موضوع به نظام آموزشی کشور آسیب زده است.

وی آثار علمی تدوین شده استاد کاردان را نوعی معماری بین «تالیف» و «ترجمه» عنوان کرد و افزود: ایشان به اصالت علم بسیار معتقد بودند و هرگاه نسبت به اشراف کامل موضوع علمی به یقین نمی‌رسیدند دست به تألیف یا ترجمه نمی‌زدند باوجود آنکه می‌توانستند آثار بیشتری را به طبع برسانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز