خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

طرح رتبه‌بندی معلمان اواخر اسفند به مجلس می‌رود

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۴۶۲

ارتقای انگیزه معلمان از مسائل مهمی است که در دستور کار ما قرار دارد و به همین منظور پیگیری های جدی در خصوص طرح رتبه بندی معلمان انجام گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش در جمع نمایندگان عضو فراکسیون فرهنگیان گفت: طرح رتبه بندی معلمان اواخر اسفند به مجلس ارائه می شود.

به گزارش ایلنا؛ علی اصغر فانی در دیدار با نمایندگان عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست های اعلام شده در وزارت آموزش و پرورش گفت: با برنامه ریزی و تلاش‌هایی که صورت گرفته است خوشبختانه شاهد هستیم سیاست های اعلام شده در بسیاری از زمینه ها به نتیجه رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست ساماندهی نیروی انسانی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: نسبت دانش آموز به نیروی انسانی در این وزارتخانه ۱۱/۵است. یعنی به ازای هر ۱۱/۵دانش آموز یک نیرو داریم و این نسبت یک نسبت مساوی نیست.

وی با اشاره به مطالعات و برنامه ریزی های صورت گرفته برای مدیریت منابع انسانی افزود: در مدت ۸ ماه گذشته مطالعه و برنامه ریزی های دقیقی در این خصوص صورت گرفت و خوشبختانه با توفیقات به دست آمده علی رغم افزوده شدن آمار دانش آموزان و خروج ۲۰ هزار نیروی انسانی در بخش آموزش ما موفق شدیم بازگشایی مدارس را به خوبی آغاز کنیم و کلاس های درسی بدون معلم نماند و ساماندهی نیروی انسانی در بهترین وضعیت انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست توسعه مشارکت ها در امر آموزش و پرورش عنوان کرد: با اجرای این سیاست موفق شدیم در تعاملی سازنده با دیگر سازمان ها و ارگان ها منابع جدیدی را در اختیار توسعه و ارتقای آموزش و پرورش قرار دهیم و همکاری با سازمان مناطق آزاد نمونه ای خوب از این امر است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان برخی از مشکلات و موانع دستگاه تعلیم و تربیت خطاب به نمایندگان عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند که یکی از این مشکلات فضای آموزشی است به گونه ای که یک سوم فضای آموزشی از استاندارد مناسب برخوردار نیست و مقاوم سازی این مدارس نیازمند حرکت جهادی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تخصیص اعتبارات ویژه مقاوم سازی مدارس است.

فانی با اشاره به اهمیت انگیزه و رضایت شغلی در بین معلمان ادامه داد: ارتقای انگیزه معلمان از مسائل مهمی است که در دستور کار ما قرار دارد و به همین منظور پیگیری های جدی در خصوص طرح رتبه بندی معلمان انجام گرفته و امیدواریم که این طرح مهم تا اواخر اسفندماه به مجلس شورای اسلامی ارایه شود تا موجبات ارتقای انگیزه و مهارت های حرفه ای و شغلی معلمان را فراهم سازد.

گفتنی است، در این دیدار نمایندگان عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم حمایت از وزارت آموزش و پرورش به بیان دیدگاه های خود با وزیر آموزش و پرورش پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز