خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست تعاملی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزیرعلوم

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۹۱۵

در این جلسه، آقایان فرهادی و میرزاده، دعوت شده بودند که وزیر علوم، درباره پذیرش دوره دکترا در دانشگاه آزاد اسلامی، توضیحات و نظر این وزارتخانه را اعلام کرد.

نشست تعاملی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزیرعلوم و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، به دنبال نشست تعاملی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزیر علوم و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، " جواد هروی " نماینده مردم قائنات و رئیس کمیته آموزش عالی مجلس درباره جلسه گفت: این جلسه با محوریت افزایش ظرفیت دکترای دانشگاه آزاد، برگزار شده بود. در این جلسه، آقایان فرهادی و میرزاده، دعوت شده بودند که وزیر علوم، درباره پذیرش دوره دکترا در دانشگاه آزاد اسلامی، توضیحات و نظر این وزارتخانه را اعلام کرد.

وی افزود: آقای فرهادی در این جلسه گفت که مراجع ذی‌صلاح بر ظرفیت دکترای دانشگاه آزاد نظارت دارند و با تدبیر، این موضوع را پیگیری می‌کنند.

هروی ادامه داد: در این جلسه، درباره رشته‌های موجود در دوره‌های دکترا بحثی مطرح نشد؛ چراکه این رشته‌ها، تأیید شورای گسترش را دارد؛ از این رو به لحاظ قانونی، منعی برای جذب دانشجو در این رشته‌ها نیست.

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس با اشاره به توضیحات رئیس دانشگاه آزاد در جلسه امروز کمیسیون آموزش، گفت: آقای دکتر میرزاده ضمن تبیین مباحثدوره دکترا، اعلام کرد که دانشگاه آزاد در جذب اساتید در دوره‌های آینده، برنامه مشخصی دارد و این دانشگاه، در جهت راهبردهای مقام معظم رهبری در زمینه توسعه و گسترش ظرفیت‌های علمی حرکت خواهد کرد.

وی افزود: در این جلسه، نمایندگان نظرات خود را بیان کردند و به طور مشخص، بنده چند سؤال را از وزیر علوم در این زمینه پرسیدم. زیرا معتقدم حساسیت‌هایی که وزارت علوم و کمیسیون آموزش مجلس درباره مقطع دکترا در دانشگاه آزاد به خرج می‌دهند، درباره فارغ‌التحصیلان دکترای دیگر دانشگاه‌ها، به کار گرفته نمی‌شوند.

هروی با تاکید بر اینکه «چرا به اندازه حساسیتی که روی ورودی‌های دانشگاه آزاد وجود دارد، نسبت به خروجی‌های دانشگاه‌های کل کشور حساسیت به خرج نمی‌دهیم؟»، افزود: متأسفانه ‌اکنون در دوره‌های مختلف تحصیلی، فروش پایان‌نامه، صورت می‌گیرد که تخلفی محرز است ولی با آنها برخورد نمی‌شود. با این حال، نسبت به اضافه ظرفیت پذیرش دوره دکترای دانشگاه ازاد حساسیت نشان می‌دهند.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این در حالی است که به رغم این همه سخت گیری و حساسیت درباره دانشجویان دکترای دانشگاه آزاد، متأسفانه به مدرک و تخصص آنها کمتر از کسانی که مدرک معادل از دانشگاه‌های خارجی دارند، اهمیت داده می‌شود.

وی با بیان اینکه " بر روی دانشگاه آزاد فشار زیادی است "، گفت: جلسه امروز جلسه خوبی بود و امیدواریم با طرح این مباحث، مشکلات دوره دکترا حل شود و با رفع آنها، تمام رشته‌ها، به صورت کاملا شفاف مقبولیت علمی داشته باشند.

هروی با تأکید بر اینکه " شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و کمیسیون آموزش، خواستار رفع نواقص موجود در برخی دوره‌های دکترای دانشگاه آزاد شدند "، ادامه داد: ما نمی‌خواهیم دوره دکترا را از دانشگاه آزاد بگیریم بلکه می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم تا پذیرش دانشجوی دکترا در این دانشگاه مشکلی نداشته باشد.

رئیس کمیته آموزش عالی تصریح کرد: دانشگاه آزاد یک دانشگاه خصوصی است و بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی باید به فعالیت خود ادامه دهد و همگی باید به این دانشگاه، کمک کنیم تا نواقص برطرف شود. چراکه این دانشگاه یک دستاورد ستبر و قوی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه " اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد، طبقه مظلومی هستند "، افزود: گاهی می‌بینیم که اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در تندبادهای مختلفی قرار می‌گیرند؛ در صورتی که این اساتید زحمات بسیاری برای دانشگاه و دانشجویان متحمل می‌شوند ولی از حقوق کمی برخوردارند.

هروی با تأکید بر این‌که «هیچ‌کس نباید ساحت این دانشگاه را مخدوش کند»، ‌خاطرنشان کرد: با روالی که رئیس جدید دانشگاه آزاد برای رفع مشکلات در پیش گرفته است، امیدواریم مسائل این دانشگاه در اسرع وقت حل شود تا بتوانیم از موقعیت مناسبت این دانشگاه برای رشد علم کشور بیش‌ از گذشته بهره بگیریم»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز