خبرگزاری کار ایران

دبیرستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا پیشنهاد داد:

ورود روحانیون به مدارس برای پیشگیری از بروز خشونت

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۰۲۵

مشکلات موجود در جامعه مانند؛ طلاق، فقر اقتصادی، اعتیاد و بازخوردهای نامناسب برخی رفتارها می‌تواند بر رفتار نوجوانان و جوانان تاثیرگذار باشد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش درباره بروز خشونت در برخی مدارس گفت: روحانیون باید در جهت درمان این ناهنجاری‌ها اقدام کرده و بخش اصلی کار که درمان اسلامی است را در یک برنامه تعریف شده آموزشی و تربیتی در اختیار آموزش و پرورش بگذارند.

حجت السلام مجتبی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: امروزه شاهد هستیم که با وجود وسایل ارتباط جمعی و فناوری‌های نوین مرزهای جغرافیایی درنوردیده شده و ناهنجاری‌های موجود در جهان به سرعت درمیان نوجوانان و جوانان منتشر می‌شود.

به گفته وی؛ مشکلات موجود در جامعه مانند؛ طلاق، فقر اقتصادی، اعتیاد و بازخوردهای نامناسب برخی رفتارها می‌تواند بر رفتار نوجوانان و جوانان تاثیرگذار باشد.

ملکی خاطرنشان کرد: آسیب‌پذیرترین قشر دربرابر حملات و آسیب‌ها دانش‌آموزان هستند و برای این گروه باید حرکتی منسجم، هماهنگ و جامع را طراحی و اجرا کنیم و معتقدیم در این راه آموزه‌های مکاتب غیرالهی و غیراسلامی جوابگوی نیاز دانش‌‎آموزان ما نیست.

وی با اشاره به فجایعی که هرروزه در غرب اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: در جوامع غربی بروز ناهنجاری‌ها نهادینه شده است و این موضوع نشانگر آن است که ما باید به دنبال آموزه‌های حیات‌بخش، فردپرور، جامعه‌ساز و تعالی‌گرا باشیم و برای ترویج حیات واقعی، تربیت فرد و ساخت جامعه باید به آموزه‌های قرآن و سنت روی آوریم.

ملکی با بیان اینکه تاکید کرد: روحانیون باید در جهت درمان این ناهنجاری‌ها اقدام کرده و بخش اصلی کار را که درمان اسلامی است، در یک برنامه تعریف شده آموزشی و تربیتی در اختیار آموزش و پرورش بگذارند.

وی با اشاره به نقش مخرب رفتارهای ناهنجار در جامعه اشاره کرد و افزود: برای غلبه براین ناهنجاری‌ها نیاز به دانش و مهارتی داریم که درمبانی، اهداف و راهکارها برگرفته از آیات قرآن و احادیثمعصومین باشد که این کار نیز برعهده حوزه‌های علمیه است تا بتوانیم نسخه‌هایی شفابخش برای فرزندان خود بپیچیم که درمانگر باشد و چنین مشکلاتی را به صورت بنیادین برطرف کند.

ملکی با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: بهترین راه برای پیشگیری در این زمینه؛ استفاده از آموزه‌های اسلامی است، چراکه دین سعی می‌کند به زبان فطرت و با دل انسان سخن بگوید که این موضوع در پیشگیری ازناهنجاری‌ها بسیار موثر است.

وی در پایان تاکید کرد: اگر از دوران پیش از دبستان آموزه‌های دینی را در کودکانمان نهادینه کنیم، آنان در آینده تبدیل به درخت تنومندی می‌شوند که دیگران نیز از وجودشان بهره خواهند برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز