خبرگزاری کار ایران

محمد فرهادی در جلسه رای اعتماد؛

سرمایه‌های کشور را به بهانه‌های مختلف تخریب نخواهم کرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۸۲۵

امروز باید بدانیم که نیاز علمی کشور ما چیست و از چه طریقی باید آنها را مهیا کنیم. امروز باید به دنبال معیار باشیم تا بتوانیم با آن معیارها٬ جامعه را بسازیم. ما باید به دنبال نیازها و برنامه‌ها برای جامعه خود باشیم. در چند روز اخیر هم در فراکسیون‌ها و کمیسیون به تشریح برنامه های خود پرداختم.

وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد: درانتخاب مدیران افرادی را مدنظر قرار می دهند که عالم، ‌متدین و در مسیر نظام و انقلاب باشند که این انتخاب ها ا زطریق کمیته جذب صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمد فرهادی در جلسه رای اعتماد امروز مجلس شورای اسلامی گفت: از ریاست محترم جمهور ایشان را برای این پست انتخاب کرده‌اند٬ تشکر می‌کنم. به نمایندگان محترم اعلام می‌کنم که کارنامه علمی خود را مقابل رشادت‌های شهدا و خانواده های آنها ناچیز می دانم.

وی گفت: امروز باید بدانیم که نیاز علمی کشور ما چیست و از چه طریقی باید آنها را مهیا کنیم. امروز باید به دنبال معیار باشیم تا بتوانیم با آن معیارها٬ جامعه را بسازیم. ما باید به دنبال نیازها و برنامه‌ها برای جامعه خود باشیم. در چند روز اخیر هم در فراکسیون‌ها و کمیسیون به تشریح برنامه های خود پرداختم.

وزیر پیشنهادی برای وزارت علوم گفت: مسئله مهم امروز کشور پیشرفت علمی دانشگاهها است که امام راحل نیز آن را مبداء همه تحولات دانسته و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید داشته‌اند. من در دو ره مدیریت خود سی سال در حوزه جهاد علمی و فناوری مشغول بوده ام و این عرصه برای من ناشناخته نیست.

فرهادی در ادامه گفت: من امروز در مجلس برای رای اعتماد حاضر شدم و محور اصلی برنامه های خود را تشریح می کنم. که این برنامه‌ها با توجه به اسناد بالادستی تدوین شده اند؛ ۱ ارتقای کیفیت آموزشی ۲ حمایت از تجاری سازی طرح های علمی از طریق اقتصاد دانش‌بنیان ۳ تحول در ارتقای علمی دانشگاهها به ویژه درعلوم انسانی با کرسی های نظریه پردازی و آزاد اندیشی ۴ رشد و توسعه رشته های جدید مورد نیاز بین رشته ای وبین دانشگاهی ۵ توسعه پایدار براساس اقتصاد مقاومتی با نقش دانشگاه از ایده تا بازار ۶ حرکت به سوی الگوی اسلامی - ایرانی دانشگاه ۷ توجه به فرهنگ مسئله حجاب و عفاف در دانشگاه ها ۸ تعامل فعال با مراکز آموزشی وفرهنگی از طریق دیپلماسی علمی ۹ توسعه متوازن آموزشی براساس آمایش سرزمین ۱۰ حفظ و ارتقای منزلت دانشگاه واساتید ۱۱ فعال‌سازی تشکل های اساتید و دانشگاه‌ها در چارچوب قانون و مدیریت‌شده ۱۲ حرکت به سمت توسعه عادلانه و استفاده از ظرفیت‌های گوناگون.

وی افزود: برای دستیابی به این اهداف من از مدیران و اشخاصی استفاده خواهم کرد که علاوه بر ایمان و تعهد به ارزشهای انقلابی از توان و تخصص لازم برخوردار باشند مدیران ما باید درفضایی کار کنند که بتوانند الگوی علمی باشند.

وزیر پیشنهادی برای وزارت علوم در دفاع از خود تاکید کرد: از خدا می‌خواهم مرا کمک کند در مسیر تحقق اسناد بالادستی نظام بر مشی اعتدال و تعامل باقی بمانم.

فرهادی با بیان اینکه نمایندگان به خوبی می‌دانند که بنده سابقه و مواضع روشنی دارم گفت: در هر دولتی من را برای خدمت خواستند٬ حضور پیدا کردم. بنده سرمایه‌های کشور را هیچ‌گاه به بهانه های مختلف تخریب نخواهم کرد.

وی با تاکید براینکه اخلاق ومدارا را مهمترین نیاز مدیریت می‌دانم گفت: خود را در محضر خدا و وامدار مردم می‌دانم.

وزیر پیشنهادی برای وزارت علوم با اشاره به بحثدانشجویان ستاره دار گفت: این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و مواردی از آن باقی مانده که با تشکیل کمیته هایی در چارچوب قانون این مقررات بررسی می شود تا برای این دانشجویان مشکلی پیش نیاید.

فرهادی تاکید کرد: درانتخاب مدیران افرادی را مدنظر قرار می دهند که عالم، ‌متدین و در مسیر نظام و انقلاب باشند که این انتخاب ها ا زطریق کمیته جذب صورت می گیرد.

وی ضمن رد امضای نامه ای که برخی به آن اشاره کردند گفت: من در مسائل مربوط به فتنه فرمایشات رهبری را فصل الخطاب می دانم و معتقدم که این فرمایشات برای ما فصل الخطاب است.

وزیر پیشنهادی برای وزارت علوم در پایان گفت: من امیدوارم توفیق این را داشته باشم که از سنگر وزارت علوم از نظام دفاع کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز