خبرگزاری کار ایران

دبیرکل شورای آموزش و پرورش:

باید برنامه‌های تحول آفرین ارائه کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۷۱۳

باید نظام آموزش تبدیل به یک نهاد با کارکردهای فرهنگی و تربیتی شود و گمشده ما در زمینه تربیتی است نه آموزشی.

دبیرکل شورای آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید برنامه‌های تحول آفرین ارائه کنیم، گفت: سند تحول بنیادین به عنوان یک سند مادر، مدون و مصوب باید عملیاتی شود.

به گزارش ایلنا، مهدی نویدادهم در هشتمین جلسه هم اندیشی دبیران کمیته‌های ستادی و استانی همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، در کانون فرهنگی تربیتی ناحیه ۲ آموزش و پرورش مشهد اظهار کرد: آموزش و پرورش مبانی خودش را دارد و تار و پودش با اندیشه دیگری رقم خورده است، البته خیلی تلاش شده که خودی و اسلامی شود، دستاوردهایی هم داشته‌ایم.

دبیرکل شورای آموزش و پرورش تصریح کرد: تار پود آموزش و پرورش برای آموزش به وجود آمده که مجموعه‌ای از معلومات را به ذهن منتقل کند که در این زمینه موفق هم بوده است، این کارکرد آموزش است کارهای دیگری که ما انجام دهیم فوق برنامه تلقی می‌شود. از هر منظر که به خروجی نگاه کنیم با کاستی‌هایی رو به رو است.

وی به ادامه روش موجود و سعی در دینی و اسلامی کردن آن و یا تحول بنیادین در آن را برای حل مشکل آموزش و پرورش بیان کرد و افزود: مقام معظم رهبری چراغ استراتژی دوم را روشن کرده‌اند و بعد از شش سال کار مطالعاتی سند تحول بنیادین آماده شد و اکنون به عنوان یک سند مادر، مدون و مصوب روی میز آموزش و پرورش است که باید عملیاتی شود.

نویدادهم بیان کرد: حرف اصلی ما در مبانی نظری سند تحول بنیادین است، مبانی نظری به ریشه‌ها پرداخته، در آموزش و پرورش خیلی تغییر و تحول داریم، تحول بنیادین یعنی تغییر عمیق، ریشه‌ای، نظاممند، همه جانبه و آینده پژوهانه.

دبیرکل شورای آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: کاری که دوستان این ستاد می‌توانند انجام دهند تبیین عملیاتی و اجرایی این مفاهیم نظری است به گونه‌ای که به درد معلم و مدیر در کلاس درس بخورد. من فکر می‌کنم اگر قرار است ستاد در ظواهر نماند و به تثبیت وضع موجود کمک نکند و بخواهد پاسخگوی ندای رهبری شود باید وارد این عرصه‌ها شود.

وی در ادامه از حوزه علمیه و آموزش و پرورش در خواست کرد: اگر باور داریم که استمرار وضع موجود آموزش و پرورش به نفع آن نیست به میدان بیاییم و برنامه‌های تحول آفرین ارائه کنیم اندیشه دینی را عملیاتی کنیم و ارائه کنیم. این ستاد سند تحول را در دستور کار قرار دهد و برای همه بخش‌های وزارتخانه راه حل ارائه کند.

نوید ادهم اصلی‌ترین حرف سند تحول بنیادین را تبدیل نظام آموزشی به نهاد فرهنگی و تربیتی دانست وافزود: باید نظام آموزش تبدیل به یک نهاد با کارکردهای فرهنگی و تربیتی شود و گمشده ما در زمینه تربیتی است نه آموزشی و در عرصه اخلاقی مشکل داریم که در این موضوع امور تربیتی باید میدان داری کند کل سیستم باید تربیتی باشد و این کار سنگینی است که پیش رو داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز