خبرگزاری کار ایران

عضو کانون صنفی معلمان در گفت‌وگو با ایلنا:

واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی با شکست مواجه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۱۸۵

وقتی مدارس دولتی به بخش خصوصی واگذار شوند، به جای آموزش و پرورش دانش آموزان، سود مالی پیگیری می‌شود.

یک عضو کانون صنفی معلمان معتقد واگذاری مدارس دولتی به موسسات غیردولتی با شکست مواجه خواهد شد.

مهدی بهلولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی گفت: این طرح که به نوعی درصدد است تا مدیریت مدارس دولتی را به بخش خصوصی محول کند در گذشته نیز مطرح بوده اما با شکست مواجه شده است.

این عضو کانون صنفی معلمان با بیان اینکه در این طرح ریشه‌یابی درستی از مشکلات آموزش و پرورش صورت نگرفته است، افزود: وزارت آموزش و پرورش گمان می‌کند که اگر مدیر مدرسه را تغییر دهد و مدیر دیگری را با راه و روش خصوصی جایگزین کند و نظارت بیشتری بر معلمین اعمال کند به نتیجه مطلوب خواهند رسید، در صورتی که به دلیل عدم درست ریشه‌یابی مشکلات آموزش و پرورش، چنین چیزی محقق نخواهد شد.

وی در ادامه به رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و افزود: به گمان آموزش و پرورش طرح رتبه‌بندی معلمان نیز می‌تواند باعثپویایی بیشتر در این حوزه شود در حالی که این طرح‌ها به هیچ وجه نتیجه‌بخش نخواهد بود.

بهلولی با بیان اینکه ریشه‌ها و آسیب‌های مشکلات آموزش و پرورش ایران را نمی‌توان در این طرح‌ها جستحو کرد، تاکید کرد: واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی طرحی است که در گذشته نیز اجرا شده و به شکست انجامیده و در سایر کشور‌ها نیز نتیجه‌بخش نبوده است.

این عضو کانون صنفی معلمان در خصوص نظارت آموزش وپرورش بر مدارس نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش مدعی است که بر مدرسه‌های خصوصی و غیرانتفاعی نیز نظارت می‌کند اما در بسیاری موارد مشاهده می‌کنیم که این مدارس از دانش آموزان شهریه‌های غیرمتعارف دریافت می‌کنند.

بهلولی گفت: وقتی مدارس دولتی به بخش خصوصی واگذار شوند، به جای آموزش و پرورش دانش آموزان، سود مالی پیگیری می‌شود.

به گفته وی بخش خصوصی با ظاهرسازی و شیک کردن مدارس به دنبال این است که دانش آموزان بیشتری را جذب کند.

این عضو کانون صنفی معلمان در رابطه با مدارسی که به صورت هیات امنایی اداره می‌شوند نیز گفت: متاسفانه در مدارس هیات امنایی نیز چیزی بیشتر از آنچه که در مدارس دولتی ارائه می‌شود به دانش آموزان ارائه نمی‌شود و تنها تفاوت آنها با مدارس دولتی دریافت پول از دانش آموزان است.

وی افزود: به رغم اینکه در مدارس هیات امنایی باید نقش خانواده‌ها پررنگ‌تر باشد اما به نظر می‌رسد، چنین اتفاقی نمی‌افتد و در این مدارس نیز مانند مدارس دولتی مدیر مدرسه نقش محوری دارد.

این عضو کانون صنفی معلمان با بیان اینکه زمینه‌های فرهنگی برای ایجاد مدارس هیات امنایی در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: از سوی دیگر تمرکززدایی در آموزش وپرورش به آسانی صورت نخواهد گرفت لذا طرح‌های این چنینی در کشور ما دارای تجربه موفقی نیستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز