خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشن ورودی‌های امسال بنیاد ملی نخبگان ۲۶ مهرماه

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۵۰۶

این جشن در هفته آخر مهرماه، با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزرای علوم، تحقیقات فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مسئولان برگزار می‌شود.

قائم مقام دبیر هشتمین همایش ملی نخبگان جوان از برگزاری جشن ورودی‌های جدید بنیاد ملی نخبگان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، وزرا، نفرات بر‌تر کنکور سراسری سال ۹۳ و نفرات برگزیده المپیادهای علمی، در روز ۲۶‌مهرماه در سالن مرکز همایش‌های صدا و سیما خبر داد.

به گزارش ایلنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی درباره زمان برگزاری جشن ورودی‌های جدید بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: این جشن با حضور نفرات بر‌تر کنکور سراسری که بالغ بر ۳۹۰ نفر شامل ۱۵۰ نفر اول کنکور ریاضی، ۱۰۰ نفر اول کنکور تجربی، ۱۰۰ نفر اول کنکور انسانی و ۴۰ نفر اول کنکور هنر سال جاری هستند و همچنین نفرات برگزیده المپیادهای علمی شامل ۲۵۰ نفر در رشته‌های ادبیات، شیمی، فیزیک، ریاضی، کامپیو‌تر، نجوم و اختر‌شناسی و زیست‌شناسی که در سال جاری وارد دانشگاه شده‌اند، در هفته آخر مهرماه، با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزرای علوم، تحقیقات فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مسئولان برگزار می‌شود.

قائم مقام دبیر هشتمین همایش ملی نخبگان جوان افزود: از سال گذشته علاوه بر مستعدان جوان، در یک حرکت نمادین و در جهت سیاست‌های جدید فرهنگی بنیاد ملی نخبگان، پدر و مادرهای آنان نیز در این مراسم حضور می‌یابند تا جوانان مستعد بدانند که بخش زیادی از موفقیت‌هایشان مدیون دعا، تلاش و فداکاری مادران و پدران آنان است.

وی ادامه داد: ارائه گزارش آماری این گروه از نخبگان، دانشگاه‎‌ها و رشته‌های انتخابی آن‌ها که البته آماری قابل توجه است، سخنرانی رئیس بنیاد و اساتید برجسته در حوزه نخبگی که برای جوانان از تجربیات خود در این مسیر می‌گویند، اهدای لوح تقدیر برترین‌ها توسط ریاست محترم بنیاد و توضیح آئین نامه‌های جدید بنیاد، نحوه اطلاع‌یابی و اطلاع‎رسانی در برنامه‌های ویژه استعدادهای بر‌تر، چگونگی ارائه تسهیلات و برنامه‌های توانمندسازی به ایشان و اجرای برنامه‌های فرهنگی، موسیقی و سرود از دیگر برنامه‌های مراسم مفرح جشن ورودی‌های سال ۹۳ است.

برنامه‌های هویتی - فرهنگی ویژه مستعدان جوان

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه به برنامه‌های هویتی - فرهنگی ویژه مستعدان جوان اشاره کرد و گفت: همچنین امسال علاوه بر اهدای یک جلد کلام‎الله مجید به ورودی‌های جدید، نشان پرچم جمهوری اسلامی در بدو ورود این عزیزان به سالن، به عنوان حرکت نمادین در آغاز خدمت به ایران اسلامی بر سینه آنان نصب می‌شود تا اولین گام در جهت تلاش برای رشد و شکوفایی نخبگان جوان و در راستای انجام خدمات و تکالیف متقابل بنیاد، نخبگان جوان و استعداهای بر‌تر باشد.

قائم مقام دبیر هشتیمن همایش نخبگان جوان در ادامه با اشاره به اینکه شعار هشتمین همایش نخبگان جوان برگرفته از شعار رهبر فرزانه انقلاب برای سال ۹۳ است، گفت: توسعه علمی در گرو توسعه فرهنگی است و رشد و تعالی کشور در تمامی حوزه‌‌ها و دستیابی به اهداف بلند مدت مستلزم مسئولیت‌پذیری تمام افراد جامعه است که بی‌شک در این بین وظیفه نخبگان و مستعدان بر‌تر خطیر‌تر خواهد بود. از این رو برای تاکید بیشتر بر این مهم، شعار امسال همایش برگرفته از شعار سال ۹۳، «نخبگان، فرهنگ و دانش، آرمان‌ها و مسؤلیت‌ها» انتخاب شد.

اجرای ۱۵ برنامه علمی و فرهنگی در هشتمین همایش نخبگان جوان

کرمی در ادامه با تاکید بر اینکه برنامه‎های تدارک دیده شده برای همایش هشتم با رویکردی علمی - فرهنگی، تلاشی در جهت کمک به تحقق شعار همایش و نهادینه شدن آن است، گفت: ۱۵ برنامه علمی و فرهنگی برای همایش هشتم در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‌توان به بر برپایی هنرکده با حضور اساتید برجسته هنری کشور که اکثرا از برگزیدگان جایزه شهید آوینی هستند اشاره کرد که با هدف آشنایی مستعدان جوان با عرصه‌های مختلف هنری و تشویق و ترغیب آن‌ها به حضور در این عرصه‌ها برپا خواهد شد.

نشست‎های تخصصی علمی با حضور اساتید برجسته دانشگاه‌ها

مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان در ادامه به برگزاری نشست‌های تخصصی علمی با حضور اساتید برجسته دانشگاه‌های بر‌تر کشور اشاره کرد و گفت: ایجاد فضایی برای بحثآزاد میان مستعدان جوان و اساتید برجسته دانشگاه‌های بر‌تر کشور که سبب ایجاد همدلی و تعامل میان نسل‌های مختلف نخبگی خواهد شد و برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوعاتی همچون علم و فرهنگ و توانمندسازی تجاری نیز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای همایش است که قطعا محفلی برای انتقال تجربیات اساتید به جوانان خواهد بود.

مسئولان وزارت علوم و بهداشت پای صحبت مستعدان جوان می‌نشینند

کرمی برگزاری نشست با مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر مسئولان را از دیگر برنامه‌های مهم همایش بر شمرد و گفت: طرح دغدغه‌های مستعدان بر‌تر با مسئولان دولتی از دیگر برنامه‌های هشتمین همایش نخبگان جوان است که در قالب برگزاری نشست و بحثآزاد میان مستعدان جوان و مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری محقق خواهد شد که قطعا این گفت و شنود به طرح و حل بسیاری از مشکلات می‌انجامد.

برگزاری اولین جشنواره فرهنگی - ورزشی
وی گفت: برگزاری مسابقات فکری، طرحی چهره‎های اساتید بر‌تر، و برپایی غرفه‎های علمی - فرهنگی از دیگر برنامه‎های همایش است که نحوه برگزاری آن‌ها و سایر برنامه‎‌ها به ویژه اولین جشنواره فرهنگی - ورزشی نخبگان جوان که در شمال کشور برگزار می‌شود، در روزهای آتی اطلاع‎رسانی می‌شود.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پایان یادآور شد: دیدار شرکت‌کنندگان در همایش، با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در روزهای پایانی مهرماه از جمله مهم‌ترین برنامه‎های این همایش است.

هشتمین همایش ملی نخبگان جوان ۲۹ و۳۰ مهرماه در سالن اجلاس سران و اولین جشنواره فرهنگی - ورزشی نخبگان یکم لغایت سوم آبان‌ماه برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز