خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس شورای شهر تهران:

۳۶ مدرسه باید تخریب و دوباره بازسازی شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۲۷۲

۵ هزار کلاس غیر مقاوم در تهران وجود دارد / هزینه مقاوم سازی هر متر از این کلاس‌ها بیش از ۱۵۰ هزار تومان است.

نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: ۴۰ مدرسه در تهران وجود دارد که قدمت آنها به بیش از ۲۰ سال می‌رسد که ۳۶ مدرسه باید تخریب و دوباره بازسازی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی طلایی در نود و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور این جلسه شورا ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی گفت: هنوز در برخی شهرها همچون خرمشهر و آبادان گرد و غبار جنگ از ویرانه‌های این شهرها بلند می شود، بنابراین در اقدامی مناسب شورای شهر هفته گذشته لایحه دو فوریتی کمک ۵ میلیاردی به خرمشهر را تصویب کرد.

وی در ادامه افزود: اکنون بسیاری از خیابان‌های شهر از اسامی شهدا استفاده شده اما متاسفانه شهروندان به جز نامی از این افراد شناختی ندارند، بنابراین خوب است که چند فضیلت اخلاقی این شهدا در کنار نام آنها ذکر شده و یا خوب است که این امکان وجود داشته باشد که تندیسی از شهدا در ورودی خیابان‌ها و بوستان‌ها ساخته شود.

این عضو شورای شهر با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار کرد: از میان دانش آموزانی که امسال به مدرسه می روند تنها ۱۵۰ هزار نفر از آنها سرویس استفاده می‌کنند باید توجه کرد که در مسیرها برای دانش آموزان به ویژه آنهایی که در مقاطع تحصیلی پایینتر هستند، ممکن است آسیب‌های مختلفی وجود داشته باشد بنابراین در این زمینه باید توجه بیشتری صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ۵هزار کلاس غیر مقاوم در تهران وجود دارد، گفت: مقاوم سازی هر متر از این کلاس‌ها بیش از ۱۵۰ هزار تومان هزینه بر می‌دارد. همچنین ۴۰ مدرسه در تهران وجود دارد که قدمت آنها به بیش از ۲۰ سال می‌رسد و ۳۶ مدرسه باید تخریب و مجددا بازسازی شود.

طلایی همچنین به ایمن نبودن برخی مدارس در برابر آتش سوزی اشاره کرد و گفت: هنوز در برخی مناطق از بخاری به عنوان منبع گرمایشی استفاده می شود و یا شوفاژ های مدارس در برخی مناطق بسیار قدیمی هستند که باید برای تغییر این سیستمهای گرمایشی تمهیدی اندیشیده شود.

این عضو شورای شهر از نبود بودجه کافی برای هوشمند سازی مدارس یاد کرد و ادامه داد: در برخی مدارس با گرفتن بودجه از والدین مدارس را هوشمند کردند درحالی که این امکان باید برای تمامی دانش آموزان مهیا باشد.

طلایی ادامه داد: براساس قانون، انبوه سازان موظف هستند به ازای ساخت هر ۲۰۰ فضای مسکونی یک فضای آموزشی ایجاد کنند که متاسفانه در بسیاری از موارد انبوه سازان با ساخت تعداد کمتری فضای مسکونی از ساخت فضای آموزشی خودداری می‌کنند.

وی همچنین در مورد راهکارهای حل این مسئله گفت: تشکیل کارگروه مشترک میان بخش مدیریت شهری شورای شهر و آموزش و پرورش برای بهینه سازی فضای آموزشی و ایجاد شرایطی برای استفاده بهینه از کمک‌های مردمی می‌تواند راهکار مناسبی برای بهبود فضای آموزشی باشد.

طلایی در پایان به مشکلات مالکین شهرک زیتون در شرق تهران اشاره کرد که حدود سی سال ساخت وساز در زمینهایشان با مشکل روبرو شده و گفت: این افراد از نمایندگان خود در شورای شهر انتظار دارند به مشکلات این شهروندان رسیدگی شود.

در ادامه جلسه شورا احمد مسجد جامعی ضمن اشاره به نامه‌ای که مهندس میر سلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به شهردار منطقه یک نوشته است، گفت: در این نامه به نابسامانی‌های ساخت و ساز در کوهپایه های ولنجک اشاره شده و مهندس میر سلیم خاطر نشان کرده که در حریم ۱۸۰۰ متری این کوهپایه تنها صدور پروانه ساخت برای ساختمانهای ۷ الی ۹ طبقه صادر شده در حالی که برخی شرکت‌ها اقدام به ساخت ساختمانهای یازده طبقه کردند.

مسجد جامعی اشاره کرد: دراین نامه به مشکلات دسترسی به مجتمع ورزشی و تفریحی توچال نیز اشاره شده و مهندس میر سلیم عنوان کردند که برخی زمین‌های این منطقه که مطلق به منابع طبیعی بوده است در زمان شهردار پیشین به کارمندان شهرداری و اگذار شده است، همچنین از سه سال پیش کاربری برخی زمین‌های بلوار دانشجو از فضای سبز به فضای ساختمانی تغییرکاربری پیدا کرده که تمامی این نابسامانی‌ها به معنای مرگ تدریجی این محله است.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این مسئله عنوان کرد: از شهرداری منطقه یک درخواست می‌کنیم که برای بررسی این مسائل در شورای شهر حضور پیدا کنند.

حقانی در ادامه این جلسه شورای شهر به قطع شدن درختان برخی پارک‌ها اشاره کرد و گفت: اخیرا برخی از پارک‌ها که مورد تملک شهرداری نبوده مورد تجاوز قرار گرفته، ازهمین رو از شهرداری خواهش می‌کنیم که اگر نمی تواند جلوی این اقدامات را بگیرد، حداقل اقدام به خرید این پارکها بند.

وی همچنین در مورد مصوبه برج باغ گفت: متاسفانه این مصوب آسیب زیادی به درختان شهر زده که لازم است شهرداری به این مسئله نیز رسیدگی کند.

حقانی درمورد بوستان مادر گفت: علاقه‌مند نیستم فضایی که به بوستان و فضای سبز تعلق گرفته به فضای ساختمانی تغییر پیدا کند، بنابراین لازم است دراین زمینه کار کارشناسی صورت گرفته و تکلیف این بوستان برای همیشه مشخص شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز