خبرگزاری کار ایران

بانک در مراسم بازگشایی مدارس؛

دولت باید استعدادهای دانش‌آموزان را شکوفا کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۱۵۲

اینکه همه دانش‌آموزان بدون توجه به استعدادهای ذاتی خود یک مسیر یکسان را طی کنند، در واقع خطری است که آینده کشور را تهدید می‌کند.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی بانک صبح امروز با حضور در دبیرستان شاهد ایثار واقع در منطقه سه تهران در جشن بازگشایی سال تحصیلی ۹۴-۹۳ صبح امروز زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا در آورد.

وی دراین مراسم با تاکید بر اینکه بحثآموزش زیربنایی‌ترین موضوعی است که باید زمینه‌های آن فراهم شود، گفت: یکی از مهمترین وظایف دولت این است که تمام امکانات را برای کسانی که راه دانش را انتخاب کرده‌اند، فراهم کند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف دولت این است که بتواند استعدادهای دانش‌آموزان را به نحو مطلوبی شکوفا کند، اظهار داشت: اینکه همه دانش‌آموزان بدون توجه به استعدادهای ذاتی خود یک مسیر یکسان را طی کنند در واقع خطری است که آینده کشور را تهدید می‌کند.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: بحثپرورش و فرهنگ جامعه جزو مهمترین اصولی است که باید در سیستم آموزشی پیش‌بینی شود.

بانک با تاکید بر اینکه فرهنگ اسلامی فقط بر اساس امر و نهی کردن قرار ندارد، تصریح کرد: فرهنگ باید با ذات انسان‌هایی که علاقه‌مند به خوبی، پاکی و درستکاری و فعالیت هدفمند هستند، تقویت شود. فرهنگ را نمی‌توان با زور و گشت ارشاد تامین کرد، بلکه فرهنگ با اقناع، آموزش و رفتار مناسب مسئولان و انتقال آن به همه طبقات جامعه تبلیغ می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ بر اساس استعدادها و آموزه‌ها ایجاد می‌شود، یادآور شد: ایجاد فرهنگ اسلامی در کشور با زور و ایجاد فضای بسته در جامعه و دستور تامین نخواهد شد، بلکه با ایجاد شوراهای گفت‌وگو و با توجه به انگیزه‌های افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند و با توجه به نظرات و دیدگاه‌های همه آحاد جامعه تامین می‌شود.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: نمی‌توان بدون توجه به نظرات و انگیزه‌ها و مطالبات مردم فرهنگ مناسبی را برای کشور ایجاد کرد.

بانک با یادآوری اینکه ما امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که هر روز با تحولات مختلفی روبه‌رو است، خاطرنشان کرد: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر روز پیشرفت‌های گسترده‌ای در آن ایجاد می‌شود و نمی‌توان بدون توجه به پیشرفت‌های جهانی و ارتباطات بین‌المللی و با حصر کردن خود در داخل و ایجاد یک فضای بسته رشد و توسعه مناسب و فعالیت فرهنگی مناسبی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: ارتباط تنگاتنگ و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی زمینه‌های لازم را برای گسترش علم و دانش فراهم می‌کند که ایجاد زمینه‌های لازم برای چنین امری بر عهده دولت است.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک ابراز داشت: امروز ریاست محترم جمهور در سازمان ملل پیام شما را که همانا صلح و دوستی، فرهنگ و دانش، توسعه و رفاه برای جامعه خود و جامعه جهانی، ارتباط متقابل بین همه اقوام و کشورها و پیام مقابله با تندروی و افکار منحطی که به نام اسلام در برخی کشورها رشد کرده است را در سازمان ملل به گوش جهانیان خواهد رساند.

بانک همچنین با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای ایران ابراز اطمینان کرد که این مذاکرات آینده بهتری را برای کشور فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: مذاکراتی که بتواند هم منافع ملی ما را تامین کند و هم به مطالبات جهانی توجه کند موفق‌ترین حرکت تاریخ را می‌تواند رقم بزند.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: در این مقطع در سازمان ملل شرایط مناسبی فراهم است که تمام کشورهای جهان پیام ایران را بشنوند و در عین حال نیز ایران بتواند مسیر علم و پژوهشگری و زمینه‌های مربوط به مسائل هسته‌ای را در کشور به نحو مطلوبی فراهم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز