خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

امسال فعالیت روحانیون در مدارس ارزشیابی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۶۹۹

کار جدیدی که امسال درصدد انجام آن هستیم و در ستاد عالی نیز به تصویب رسیده، انجام یک ارزشیابی از فعالیت روحانیون در مدارس است تا نقاط قوت، ضعف و آسیب‌های احتمالی شناسایی شود.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: امسال برای نخستین بار اولویت‌های مشترک دو مجموعه حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش در ستاد تصویب می‌شود و به صورت برنامه‌های مشخص مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام مجتبی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با برنامه‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش اظهار داشت: برنامه‌هایی که سال گذشته تحت عنوان اعزام مبلغ، روحانی، مربی و مشاور مذهبی به واحدهای آموزشی اجرا می‌شد، امسال نیز با مشارکت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران و با سازماندهی قوی‌تر و جدی‌تر ادامه خواهد داشت اما به تناسب اولویت بعضی از این برنامه‌ها پررنگ‌تر خواهد شد.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش افزود: آثار و برکات این حضور طی سال‌های گذشته؛ مدیران واحدهای آموزشی و هم اولیا را ترغیب کرده که از این روند استقبال بیشتری کنند و تقاضای بیشتری برای حضور روحانیون برای فعالیت‌های تربیتی و تبلیغی در واحدهای آموزشی داشته باشند.

وی گفت: امسال برای نخستین بار چند برنامه را به عنوان اولویت‌های سال تحصیلی ۹۴-۹۳ در جلسه اعضای ستاد که به ریاست مدیر حوزه‌های علمیه و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، به تصویب رساندیم.

حجت‌الاسلام ملکی با یادآوری اینکه برنامه‌های امسال نیز در امتداد برنامه‌های سال گذشته است، اظهار داشت: کار جدیدی که امسال درصدد انجام آن هستیم و در ستاد عالی نیز به تصویب رسیده، انجام یک ارزشیابی از فعالیت روحانیون در مدارس است تا نقاط قوت، ضعف و آسیب‌های احتمالی شناسایی شود و با برنامه‌ریزی بهتری بتوانیم این روند را ادامه دهیم.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت حضور روحانیون در پایه‌های ابتدایی، افزود: تاثیر آموزه‌های دوران کودکی با هیچ دوره دیگری قابل مقایسه نیست و ماندگاری این آموزه‌ها در دوران کودکی و خردسالی به گونه‌ای است که هم مورد تاکید اسلام و هم علوم تربیتی روز است.

وی ادامه داد: لذا اگر بخواهیم ارزش‌های اسلامی را برای فرزندان خود به شکلی نهادینه عرضه کنیم و این ارزش‌ها تبدیل به فرهنگ و سبک زندگی شود و به متن زندگی مردم ورود پیدا کند باید از دوره خردسالی برای آنها برنامه‌ریزی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام ملکی با اشاره به تاکید امام(ره) مبنی بر اینکه «دبستان‌ها را دریابید که دانشگاه دیر است» گفت: ما نمی‌توانیم بچه‌ها را‌‌ رها کنیم لذا اگر بخواهیم برنامه‌های محکمی داشته باشیم که مبتنی بر برنامه‌های وحیانی، قرآن و سنت باشد، باید اولویت نخست کار ما دبستان‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: در مراکز حوزوی نیز اهتمام و عنایت ویژه‌ای به دبستان‌ها وجود داشته اما این روند ان‌شاءالله تبدیل به یک فرهنگ غالب خواهد شد.

ملکی با تاکید بر اینکه هر اندازه در مقطع ابتدایی سرمایه‌گذاری کنیم، این آموزه‌ها ماندگاری بیشتری خواهد داشت، گفت: مراکز حوزوی نیز این موضوع را در اولویت کار خود قرار داده‌اند و بر این اساس تربیت مربیانی توانمند برای حضور در واحدهای آموزشی از اولویت‌های حوزه‌های علمیه و مراکز حوزوی خواهد بود.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با یادآوری اینکه سال گذشته در حدود ۷۰۰ مدرسه طرحی به عنوان طرح امین به اجرا درآمد که بر اساس آن روحانیون در این مدارس به فعالیت‌های تربیتی و تبلیغی اشتغال داشتند، ادامه داد: اولویت ما در سال جاری بیش از آنکه ارتقاء کمی باشد، کیفیت بخشی به این حضور در اجرای این طرح‌ ارزشمند است لذا ارتقای کیفیت در اولویت اول قرار دارد.

حجت الاسلام ملکی خاطرنشان کرد: امسال اولین باری است که اولویت‌های فعالیت‌های مشترک دو مجموعه حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش در ستاد تصویب می‌شود و به صورت برنامه‌های مشخص مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این حضور جدی‌تر حوزه علمیه خراسان نیز که یکی از حوزه‌های علمیه با ظرفیت بسیار چشمگیری در کشور است، در ستاد همکاری‌ها نویدبخش تقویت این فعالیت‌ها در سال تحصیلی پیش‌رو خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز