خبرگزاری کار ایران

با انتقاد از رفتار دوگانه مجلس درمورد استخدام مربیان پیش دبستانی؛

مربیان پیش دبستانی از تمامی خدمات محروم هستند

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۱۱۱

برخی از نمایندگان مجلس موضوع استخدام مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریس را به ابزاری برای استیضاح وزیرآموزش وپرورش تبدیل کرده و به وزارت آموزش و پرورش فشار می‌آورند که باید این معلمان را استخدام کنند و از سویی دیگر مانع تخصیص بودجه برای استخدام این معلمان می‌شوند.

یک عضو کانون صنفی معلمان معتقد است مجلس در رابطه با موضوع استخدام معلمان پیش دبستانی و حق التدریس رفتار دوگانه‌ای در پیش گرفته است.

محمدرضا نیک‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در واکنش به مخالفت مجلس با کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه در رفتار مجلس یک نوع تناقض آشکار وجود دارد، گفت: عده‌ای از نمایندگان مجلس از طرفی به شدت به دولت فشار می‌آورند که باید مربیان پیش دبستانی و حق التدریس استخدام شوند و ازسوی دیگر با طرح استخدام مربیان پیش دبستانی مخالفت می‌کنند.

این عضو کانون صنفی معلمان ادامه داد: جالب‌تر این است که برخی از نمایندگان مجلس موضوع استخدام مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریس را به ابزاری برای استیضاح وزیرآموزش وپرورش تبدیل کرده و به وزارت آموزش و پرورش فشار می‌آورند که باید این معلمان را استخدام کنند و از سویی دیگر مانع تخصیص بودجه برای استخدام این معلمان می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پیشینه معلمان حق التدریس و پیش دبستانی در واقع به سالهای دهه ۸۰ برمی‌گردد، که این معلمان برای جبران کمبود‌ها جذب آموزش و پرورش شدند و بخش دیگری از این معلمان پیش دبستانی از طریق سازمان بهزیستی جذب شدند اما بعد حاجی بابایی در دوره وزارت خود با تحت فشار گذاشتن سازمان بهزیستی معلمان پیش دبستانی را زیر نظر آموزش وپرورش قرار داد.

نیک‌نژاد افزود: این معلمان سال‌ها فشار‌ها و کمبودهای بسیار زیادی را تجربه کرده‌اند و با حقوق بسیار ناچیز مشغول کار هستند تنها به این امید که روزی به استخدام آموزش وپرورش درآیند، درحالی که هیچ تضمین شغلی برای آنها وجود ندارد و از تمامی خدمات از جمله بیمه طلایی و تمامی خدمات درمانی محروم هستند.

عضو کانون صنفی معلمان با بیان اینکه از رفتار مجلس در این زمینه گیج شده‌ایم، گفت: از آنجایی که به تازگی فشار مجلس بر روی وزارت آموزش و پرورش زیاد شده است، تصور می‌کردیم مجلس یک بودجه جداگانه‌ای را برای استخدام این معلمان در نظربگیرد، تا دولت تحت فشار مجلس این معلمان را استخدام کند اما در کمال ناباوری دیدیم که مجلس در واقع رفتار دوگانه‌ای را در رابطه با این موضوع در پیش گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز