خبرگزاری کار ایران

فانی خطاب به مسئولان آموزش و پرورش:

دنبال بکارگیری نیروی انسانی جدید نباشید

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۱۴۷

بنابراین باید به کارگیری نیروی انسانی جدید را طوری مدیریت کنیم که تعداد پرسنل آموزش پرورش به ۸۰۰ هزار نفر برسد، در این صورت به میزان حقوق این تعداد ۲۵ درصد افزوده ایم، بدون اینکه به دولت فشار بیاید.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مسئولان آموزش و پرورش به هیچ عنوان به دنبال بکارگیری نیروی انسانی جدید حتی به صورت رایگان نباشند چرا که این اقدام برای آموزش و پرورش در آینده تعهد استخدامی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی اصغر فانی در دومین روز از سی و یکمین اجلاس روسای مناطق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه راهبرد استراتژیک امروز آموزش و پرورش ارتقای کیفیت است، گفت: زمانی در آموزش و پرورش ۱۹ میلیون دانش آموز داشتیم و حتی در اطراف تهران مدارس شش شیفته وجود داشت و بحثکیفیت مطرح نبود در حالی که امروز تعداد ۱۹ میلیون دانش آموز به ۱۲ میلیون و به حدود دو سوم آن زمان رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تجهیزات و امکانات آموزش و پرورش یک و نیم برابر رشد داشته است، تصریح کرد: استراتژی امروز آموزش و پرورش ارتقای کیفیت است و اگر این فرصت را از دست بدهیم یقینا ظلم بزرگی به آموزش و پرورش کرده ایم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: بایدتلاش کنیم تعداد پرسنل را در آموزش وپرورش را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه تا ۴ سال آینده ۱۰درصد و تا ۱۰ سال آینده ۵۰ درصد از پرسنل آموزش وپرورش بازنشسته می شوند، افزود: بنابراین باید به کارگیری نیروی انسانی جدید را طوری مدیریت کنیم که تعداد پرسنل آموزش پرورش به ۸۰۰ هزار نفر برسد، در این صورت به میزان حقوق این تعداد ۲۵ درصد افزوده ایم، بدون اینکه به دولت فشار بیاید.

وی خطاب به مسئولان آموزش وپرورش گفت: به هیچ عنوان به دنبال بکارگیری نیروی انسانی جدید حتی به صورت رایگان نباشید چرا که این اقدام برای آموزش وپرورش در آینده تعهد استخدامی ایجاد می‌کند.

فانی خاطر نشان کرد: در سالهای گذشته یک استخدام ۶۰ هزار نفری و دو استخدام ۴۰ هزار نفری در آموزش وپرورش داشتیم که اکثر این افراد بدون گذراندن دوره های تربیت معلم وارد آموزش وپرورش شدند که هم اکنون مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی خطاب به مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: بازار لوازم التحریر و تجهیزات مدارس بازار بزرگی است که نباید از آن غافل باشیم. و باید بر روی این بازار حساب جدی باز کرد.

وزیر آموزش وپرورش همچنین گفت: ما هم اکنون فروشگاه فرهنگیان را داریم که فعال نیست و همچنین درمانگاه فرهنگیان و باشگاه فرهنگیان را داریم که به دنبال تجمیع این موارد به سود فرهنگیان هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز