خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه تهران:

فرجی دانا می خواهد دانشگاه را به جایگاه اصلی خود برگرداند

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۵۸۱

وزیر باید بدون ملاحظه و رو دربایستی آنچه را که قبل از ایشان در وزارت علوم اتفاق افتاده در صحن مجلس به مردم گزارش بدهند

نماینده سابق مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی معتقد است که کارکرد دکتر فرجی دانا در وزارت علوم تا به امروز همراه با تدبیر و مدارا بوده است.

جلال جلالی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا گفت: دکتر فرجی دانا یکی از اساتید دانشگاهی برجسته کشورمان هستند، ایشان مدت زیادی رییس دانشگاه تهران یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور بوده و همچنان مورد وثوق اعضای هیات علمی و همچنین دانشگاهیان کشور هستند.

وی با تاکید براینکه دکتر فرجی دانا می‌خواستند جلوی بی‌عدالتی‌ها در وزارت علوم را بگیرند و این وزارتخانه را به جایگاه اصلی و قانونی خود برگردانند، افزود: به همین دلیل از سوی کسانی که در این وزارتخانه سوء استفاده‌هایی از طرف آنها یا همفکرانشان انجام شده، تحمل نمی‌شوند.

جلالی‌زاده با اشاره به اینکه کارکرد وزیر علوم همراه با تدبیر و مدارا بوده است، افزود: هر چند لازم بود که ایشان قاطعیت بیشتری نشان می‌داد و به جای مدارا کردن، روسای ناتوان و ناشایست را از دانشگاه‌ها عزل می‌کرد.

استاد دانشگاه تهران گفت: اگر گزارش برخی از دانشگاه‌های کشور در اختیار عموم قرار داده بشود، مردم بی‌‌‌نهایت متاثر و متاسف می‌شوند. اکنون دانشگاه‌ها بدهی‌های کلانی دارند و بسیاری از آنها مقروض هستند، وام‌های کلانی بدون پشتوانه در دوره قبل گرفته شده است و بسیاری از اعضای هیات علمی و اساتید به ناحق حذف شدند.

جلالی‌زاده با اشاره به استیضاح وزیر علوم گفت: اگر قرار باشد در کشور با کسی که طرفدار حق و قانون هستند، اینگونه برخورد شود. بزرگ‌ترین خسارت و آسیب برای کشور و نظام خواهد بود.

وی افزود: به نظر من وزیر باید بدون ملاحظه و رو دربایستی آنچه را که قبل از ایشان در وزارت علوم اتفاق افتاده در صحن مجلس به مردم گزارش بدهند، زیرا مهم است که مردم در جریان کارهایی که در وزارت علوم انجام شده قرار بگیرد و بدانند که وزیر به چه دلیلی استیضاح می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز