خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نوسازی مدارس اعلام کرد:

اضافه شدن ۵۴۰۰ کلاس درس تا مهر امسال

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۵۷۳

دانش آموزانی که در فضاهای تخریبی و نیازمند مقاوم سازی مشغول تحصیل هستند؛ از ۶۷ درصد به ۳۳ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: درسال تحصیلی جدید ۹۵۰ پروژه با ۵۴۰۰ کلاس درس با اعتبار ۷۰۰۰ میلیارد ریال تحویل آموزش و پرورش و دانش‌آموزان می‌شود.

به گزارش ایلنا، مرتضی رییسی در بازدید از واحدهای آموزشی اقلید با اشاره به تأمین تجهیزات موردنیاز پروژه‌های جدید تکمیل شده در آموزش و پرورش گفت: کار برگزاری مناقصه و عقد قرارداد‌ها انجام شده است و تجهیزات پروژه‌های تازه تأسیس به مرور تا شروع سال تحصیلی جدید تحویل خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه، اکنون سیاست اصلی آموزش و پرورش تکمیل پروژه‌های ناتمام است، گفت: با وجود همه اقدامات انجام شده و همراهی مجلس شورای اسلامی بخشی از فضاهای آموزشی کشور تخریبی و نیازمند مقاوم سازی است.

وی افزود: یک سوم دانش آموزان کشور در فضاهای تخریبی یا غیر استاندارد تحصیل می‌کنند که رقم قابل توجهی است و تمام تلاش وزارت آموزش و پرورش جایگزینی مدارس استاندارد به جای فضاهای آموزشی تخریبی و مقاوم سازی کلاسهای درس سراسر کشور است.

رئیسی با بیان اینکه ارتقای ایمنی کلاس‌های درس برای دانش آموزان مهم‌ترین اصل در نظام تعلیم و تربیت است، گفت: وزارت آموزش و پرورش با برنامه ریزی اصولی و تخصیص اعتبارات لازم در این راه، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه با مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۵ و تصویب قانون مقاوم سازی مدارس اقدامات خوبی انجام شد، افزود: با این اقدامات درصد دانش آموزانی که در فضاهای تخریبی و نیازمند مقاوم سازی مشغول تحصیل هستند از ۶۷ درصد به ۳۳ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ۵۰۰۰ پروژه آموزشی نیمه کاره در کشور وجود دارد، اظهار کرد: مجموع این پروژه‌ها ۳۱ هزار کلاس درسی و حدود شش میلیون متر مربع فضا را شامل می‌شود.

لازم به ذکر است؛ این بازدید، آذری مدیر کل آموزش و پرورش فارس، دست نیان مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس فارس و طاهری نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش را همراهی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز