خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

منافع ملی باید برای همگان فصل الخطاب باشد

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۶۰۷

«این را بدانید که از نظر ما، سیستم اطلاعاتی کشور نهاد مرجع برای شناسایی و رسیدگی به تخلفات است / با وجود اینکه سال تحصیلی آرامی را پشت سر گذاشتیم برخی اصرار داشتند القا کنند چند دانشگاه ملتهب شده است.»

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع نمایندگان شورای مرکزی اتحادیه های تشکل های اسلامی دانشجویان گفت: یکی از خطوط قرمز ما منافع ملی است که باید برای همگان فصل الخطاب باشد و هیچ گروه و دسته ای نباید منافع ملی را فدای منافع گروهی کند.

به گزارش ایلنا، رضا فرجی دانا در این نشست در پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی اعضای تشکل های دانشجویی اظهار داشت: از شما عزیزان می خواهم در مورد آنچه که مطرح می کنید تحقیق و بررسی بیشتری انجام دهید و سپس آن مطلب را به صورت مستدل بیان کنید و این را بدانید که از نظر ما، سیستم اطلاعاتی کشور نهاد مرجع برای شناسایی و رسیدگی به تخلفات است.

وزیر علوم در پاسخ به سوالی در باره نحوه انتخاب روسای دانشگاه ها گفت: روسای انتخاب شده انسان هایی با مقبولیت کامل دردانشگاه ها هستند و به گفته شما، این حق وزیر است که روسای دانشگاه ها را خودش انتخاب کند. در این راستا اگر مشورتی هم صورت گرفته، به این مشورت پای بند هستم.

وی با بیان اینکه ما همیشه قانون مند بوده و به قانون پای بند هستیم، گفت: حتی اگر مطالب شما در خصوص یک یا دو نفر از جمع حدود شصت نفری سرپرستان دانشگاه ها صحیح باشد، باید این را بدانید که بنده ابتدا و انتهای این فرایند نیستم و شورای عالی انقلاب فرهنگی در نهایت بررسی صلاحیت سرپرستان دانشگاه ها رابر عهده دارد و یقینا تمام مواردی که در این جا گفته شد، در جلسات شورا هم مطرح و بررسی می شود.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری غلبه علم و فناوری را به عنوان گفتمان غالب در کشور اراده کرده اند، اظهار داشت: این از افتخارات ماست که قوی ترین پشتیبانی از علم و فناوری را مقام معظم رهبری انجام می دهند و ما باید این اراده را محقق کنیم. به همین منظور وظیفه خود می دانم که نود در صد از ظرفیت فکر و ذهن و برنامه هایم را صرف اعتلای علم و فناوری کنم که نتایج آن همچون سایر فعالیت های علمی در آینده و به تدریج دیده می شود.

فرجی دانا با انتقاد از ازدیاد تاسیس دانشگاه در هشت سال گذشته گفت: دغدغه، برنامه و تلاش ما درجهت کیفی سازی و توسعه هدفمندآموزش عالی است.

وزیر علوم در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص اصطلاح وزارت علوم در سایه گفت: بنده وابسته به هیچ گروه و دسته و جناح خاصی نیستم و شما اگر مرا بشناسید، می دانید که در وزارت علوم هیچ کس در سایه وجود ندارد که بتواند چیزی بگوید که اگر به آن یقین نکنم آن را انجام دهم؛ زیرا هر آنچه را که انجام می دهم با یقین است و براساس تکلیف و جهت اعتلا و توسعه علمی کشور انجام می دهم و در این راه به سمت همه شما عزیزان فارغ از تفکر و جهت گیری سیاسی تان دست یاری دراز می کنم.

وی با تاکید براینکه آنچه باید بین ما جاری و ساری باشد، قانون مندی و قانون گرایی است، گفت: اینکه دوستان می گویند در برخی از نشریات دانشجویی خطایی رخ داده است، جهت رسیدگی به این مواردهیئت نظارت بر عملکرد نشریات دانشجویی داریم و همچنین اخیرا معاون فرهنگی وزارت دو بخشنامه خیلی صریح و محکم در این زمینه به دانشگاه ها ابلاغ کرده که در صورت انتشار موارد موهن و این چنینی در نشریات دانشجویی قویا برخورد شود و من به شما قول می دهم که هر کجا سر سوزنی از قوانین و مصوبات مربوطه تخطی شود، عزیزان به صورت مستدل به ما منعکس کنند تا سریعا رسیدگی شود.

فرجی دانا با اشاره به آرامش حاکم بر فضای دانشگاه ها در سال تحصیلی گذشته گفت: با وجود اینکه سال تحصیلی آرامی را پشت سر گذاشتیم برخی اصرار داشتند القا کنند چند دانشگاه ملتهب شده است. شما عزیزان به فضا سازی رسانه ها اعتماد نکنید و با توجه به شعبه های متعددی که در دانشگاه های سراسر کشور دارید، به عنوان یک تکلیف صحت و سقم این مسائل را بررسی کنید تا به یقین برسید.

فرجی دانا در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی را اتحاد و وحدت کلمه پیروز کرد، گفت: چرا باید این قدر بر طبل تفرقه و اختلاف بکوبیم در حالی که حضرت آقا در بیانات اخیر شان فرمودند که " من در این مطلبی که دارم به شما می گویم این جناح و آن جناح نمی شناسم ". شما نیز می توانید در فضای دانشگاه منتقد هم باشید ولی برای حفظ منافع ملی و رساندن این قافله به سر منزل مقصود متحد باشید و مطمئن باشید ما و شما در یک صف هستیم اگر اعتلای علم و فناوری و فتح قله های رفیع علمی نقطه عزیمت مان باشد.

گفتنی است در پایان این نشست اعضای شورای مرکزی اتحادیه های تشکل های اسلامی دانشجویان افطار را مهمان وزیر علوم بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز