خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

پذیرش دانشجو متناسب با امکانات انجام شود

کد خبر : ۱۸۶۸۹۲

«آثار مثبت یا منفی تصمیمات و برنامه ریزی‌ها در نظام آموزشی در طولانی مدت مشخص می‌شود. / ظرفیت پذیرش دانشجو باید با توجه به زیرساخت‌ها، امکانات، تعداد اعضای هیات علمی و متناسب با استاندارد‌ها صورت پذیرد. گرچه نمی‌توانیم پذیرش دانشجو را با شیب تندی کاهش دهیم و این موضوع باید با برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد.»

نشست هم اندیشی مدیران آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت در تالار شهید بهشتی دانشگاه برگزار شد.


به گزارش ایلنا؛ در این نشست هم اندیشی که دکتر سید امیر محسن ضیائی معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر پیوندی رئیس دانشگاه، جمعی از مدیران آموزشی وزارت بهداشت، معاونان دانشگاه و روسای دانشکده‌ها حضور داشتند، به منظور همسویی بیش از پیش مسوولان دانشگاه با سیاست‌های وزارت بهداشت، مسایل آموزشی دانشکده‌ها مورد بحثو تبادل نظر قرار گرفت.
دکتر ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت در این جلسه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در امر آموزش اظهار داشت: امروزه تعاملات کشور‌ها از طریق علم و دانش صورت می‌گیرد و میزان سرمایه گذاری کشور‌ها در حوزه آموزش به یک شاخص تبدیل شده است که بر این اساس، عیار توسعه کشور‌ها با میزان رشد علم و دانش آن‌ها سنجیده می‌شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان این نکته که آثار مثبت یا منفی تصمیمات و برنامه ریزی‌ها در نظام آموزشی در طولانی مدت مشخص می‌شود، بر لزوم برنامه ریزی صحیح و کار‌شناسی شده در تصمیم گیری در امور آموزشی تاکید کرد.
دکتر ضیایی با اشاره به رشد صعودی پذیرش دانشجو در سالهای گذشته تاکید کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو باید با توجه به زیرساخت‌ها، امکانات، تعداد اعضای هیات علمی و متناسب با استاندارد‌ها صورت پذیرد. گرچه نمی‌توانیم پذیرش دانشجو را با شیب تندی کاهش دهیم و این موضوع باید با برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت تولید خدمات و فناوری را هدف اصلی دانشکده‌های فناوری‌های نوین و آموزش مجازی برشمرد و تاکید کرد: باید از بزرگ شدن بی‌رویه آن‌ها بدون نگاه به هدف اصلی آن‌ها جلوگیری شود.
دکتر ضیایی با اشاره به لزوم تجمیع بیمارستان‌های آموزشی و آموزشی کردن پرسنل درمانی اظهار امیدواری کرد در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان نخستین دانشکده، سیستم آموزشی نوین پرستاری در بالین ایجاد شود.
راهکارهای تسهیل جذب هیات علمی مورد نیاز دانشکده‌ها، راهکارهایی برای جذب دانش آموخته‌ها توسط خود دانشگاه‌ها در محل‌های مورد نیاز، تغییر نام شعبه‌های بین الملل به پردیس‌های خودگردان از دیگر موضوعات مطرح شده توسط دکتر ضیائی در این نشست بود.
دکتر ضیائی در خاتمه سخنان خود از بسته حمایت از رشته‌های بین رشته‌ای در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد سهم هر دانشگاه در پذیرش این رشته‌ها مشخص می‌شود.
براساس این گزارش در ابتدای این نشست دکتر علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تقارن برگزاری این جلسه با ماه مبارک رمضان را منشأ خیر و برکت دانست و هدف از این نشست هم اندیشی را بررسی مسایل آموزشی عنوان کرد.
وی در سخنان خود دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دانشگاهی بزرگ و پیشگام، برخوردار از اساتید و اعضای هیات علمی توانمند برشمرد که بر ارتقای کیفیت آموزش تمرکز دارد.
دکتر پیوندی با تاکید بر اهمیت توجه به آموزش تحصیلات تکمیلی، ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای با همکاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، بین المللی شدن و برقراری ارتباط با کشورهای منطقه را از اهداف اصلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد.
رئیس دانشگاه در بخشی از سخنان خود ایجاد ارتباطات و تبادلات علمی با کشورهای همسایه و منطقه را اعتباری برای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برشمرد و تلاش دانشگاهیان در راستای بین المللی شدن دانشگاه به معنای واقعی را امری ضروری عنوان کرد.
دکتر پیوندی با اشاره به اینکه ۱۱ درصد تولیدات علمی کشور برعهده دانشگاه‌های علوم پزشکی است، ظرفیت بالای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این خصوص را خاطر نشان کرد و یادآور شد: بسیاری از قطب‌های علمی آموزشی کشور نظیر اورولوژی، ژنومیک و چشم در این دانشگاه قرار دارند و بر توجه و اهمیت بیشتر به قطب‌های آموزشی کشور تاکید کرد.
همچنین در این مراسم دکتر صدوقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ضمن ارایه گزارشی از وضعیت آموزشی دانشگاه، تعداد دانشجویان در مقطع کار‌شناسی را ۳۶۰۰ نفر، کار‌شناسی ارشد ۱۸۰۰ نفر، دکتری ۳۴۰۰ نفر، ۱۰۰۰ phD نفر، شعبه بین الملل ۱۸۰۰ نفر عنوان کرد.
وی با اشاره به نسبت تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه به دانشجویان به تفکیک دانشکده‌ها بر لزوم جذب هیات علمی در برخی رشته‌ها تاکید کرد.
دکتر صدوقی در ادامه مواردی نظیر راه اندازی سامانه الکترونیک دانشگاه، راه اندازی دانشکده فناوری‌های نوین، کسب رتبه اول کشوری در آموزش مجازی، کسب رتبه اول از نظر تعداد برنامه‌های آموزش مداوم در کشور، کسب رتبه دوم کشوری در جشنواره آموزشی یزد، برگزاری دوره‌های توانمند سازی اساتید در بدو استخدام و شروع به کار مجدد کمیته رتبه بندی اساتید را از اهم دستاورد‌های معاونت آموزشی دانشگاه عنوان کرد.
دکتر محمد مهدی صدوقی در خاتمه سخنان خود با اشاره به رئوس راهبرد‌ها و شاخص‌های برنامه‌های این معاونت، اهداف و سیاست‌های معاونت آموزشی دانشگاه را تشریح کرد.
گفتنی است، روسای دانشکده‌های تابعه دانشگاه نیز در این نشست ضمن بیان سخنانی به ارایه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز