خبرگزاری کار ایران

حسین توکلی در گفتگو با ایلنا:

۵۰ درصد از داوطلبان کنکور در گروه علوم تجربی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۸۵۸

«یک میلیون و ۳۱ هزار داوطلب متقاضی شرکت در آزمون سراسری هستند اما از آنجایی که برخی از داوطلبان در دو گروه یا سه گروه آزمایشی شرکت می‌کنند یک میلیون و ۱۹۴ هزار کارت ورود به جلسه صادر شده است.»

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بیش از ۵۰ درصد از داوطلبان کنکور سراسری سال ۹۳ یعنی ۵۲۲ هزار نفر داوطلب شرکت در گروه آزمایشی علوم تجربی هستند.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری ۹۳ از فردا آغاز می‌شود، افزود: یک میلیون و ۳۱ هزار داوطلب متقاضی شرکت در آزمون سراسری هستند اما از آنجایی که برخی از داوطلبان در دو گروه یا سه گروه آزمایشی شرکت می‌کنند یک میلیون و ۱۹۴ هزار کارت ورود به جلسه صادر شده است.

وی تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند تا ۴ تیرماه برابر دستورالعمل اعلام شده به سایت سازمان سنجش مراجعه و پرینت کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

توکلی بااشاره به اینکه بیشترین داوطلب را در گروه آزمایشی علوم تجربی داریم، افزود: به طوری که بیش از ۵۰ درصد از داوطلبان کنکور یعنی ۵۲۲ هزار نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی هستند.

وی به زمان برگزاری آزمون سراسری سال ۹۳ اشاره کرد وافزود: آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح پنجشنبه ۵ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۵ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۶ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی در بعدازظهر جمعه ۶ تیر و گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح شنبه ۷ تیر در ۳۶۴ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز