خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

هزینه «یک روز با نشاط اختیاری» از دانش‌آموزان دریافت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۹۱۴

هزینه طرح یک روز با نشاط در مدارس از محل مشارکت‌های مردمی و اولیاء تامین می‌شود؛ البته منظور هزینه‌های مصرفی است زیرا همه امکانات مدارس در اختیار دانش‌آ‌موزان قرار می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: شرکت دانش آموزان در برنامه روزهای پنجشنبه یک روز با نشاط اختیاری است و مبلغ دریافتی فقط برای هزینه‌های مصرفی خواهد بود.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: طرح یک روز با نشاط در مدارس به لحاظ کارشناسی آماده شده و تقدیم شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش خواهد شد و به یاری خداوند پس از تصویب در این شورا ابلاغ می‌شود.

وی افزود: مبنای این طرح بر اختیاری بودن است؛ تعدادی از مدارس در کشور به طور آزمایشی برای سال تحصیلی آینده انتخاب می‌شوند و تعداد انتخاب دانش‌آموزان شرکت کننده در این طرح توسط والدین به صورت اختیاری خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هزینه طرح یک روز با نشاط در مدارس از محل مشارکت‌های مردمی و اولیاء تامین می‌شود؛ البته منظور هزینه‌های مصرفی است زیرا همه امکانات مدارس در اختیار دانش‌آ‌موزان قرار می‌گیرد.

وی یاد آورشد: به امید خداوند پس از تصویب کلی این طرح جزییات آن را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم تا همه مردم از جزییات آن با خبر شوند.

کفاش خاطر نشان کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس روزهای پنجشنبه در تعداد مدارسی که در سطح کشور به صورت آزمایشی انتخاب می‌شود به طور کامل اختیاری است.

وی با بیان اینکه انتخاب مدارس اختیاری نیست گفت: شرایط انتخاب مدارس را طبق بخشنامه به استان‌ها ابلاغ می‌کنیم و استان‌ها بر اساس شرایط بخشنامه مدارس را تعیین می‌کنند و سپس به مدارس ابلاغ می‌کنند تا برنامه را در اول مهرماه به سمع و نظر والدین و انجمن اولیاء و مربیان برسانند و بعد بر اساس حد نصاب اعلام شده دانش‌آموزان در این طرح پذیرفته می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: به نظر می‌رسد استقبال دانش‌آموزان برای حضور در این طرح بیش از حد نصاب تعریف شده باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز