خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد؛

دلایل خروج ده هزار و ۵۰۰ دانشجو از کشور

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۵۱۷

در بسیاری از دانشگاههای سایر کشور‌ها این امکان وجود دارد که بدون کنکور دانشجویان ادامه تحصیل دهند اما در داخل کشور سختگیری‌های زیادی برای ادامه تحصیل وجود دارد.

ایلنا: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دلیل اصلی ترک کشور از سوی ده هزار و ۵۰۰ دانشجو برای ادامه تحصیل در سال گذشته را سختگیری‌های زیاد برای ورود دانشجویان به مقاطع تحصیلات تکمیلی عنوان کرد.

" عبدالوحید فیاضی " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد اظهارات اخیر مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم مبنی بر اینکه سال گذشته ۱۰هزار و ۵۰۰ دانشجو برای ادامه تحصیل کشور را ترک کردند گفت: وزارت علوم باید زمینه ادامه تحصیل دانشجویان در داخل کشور را فراهم کند و موانعی که در این راستا وجود دارد برطرف کند.

وی تاکید کرد: وزارت علوم باید به گونه‌ای عمل کند تا جوان‌های این مملکت برای ادامه تحصیل به خارج از کشور نروند و پولشان را آنجا هزینه نکنند علاوه بر آن تاثیر پذیری فرهنگی نیز در زمان حضور در خارج از کشور غیر قابل انکار است.

فیاضی با اشاره به اینکه ممکن است برخی از رشته‌ها در داخل کشور وجود نداشته باشد افزود: به همین منظور وزارت علوم باید رشته‌های مورد نیاز در کشور را فراهم کند و باید به فکر ایجاد این رشته‌ها باشد.

به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس سیاست‌های وزارت علوم در میزان کاهش و افزایش دانشجویان به خارج از کشور تاثیر گذار است.

فیاضی مهم‌ترین دلیل خروج دانشجویان از کشور برای ادامه تحصیل را محدودیت‌های داخل کشور از نظر پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانست و افزود: در بسیاری از دانشگاههای سایر کشور‌ها این امکان وجود دارد که بدون کنکور دانشجویان ادامه تحصیل دهند اما در داخل کشور سختگیری‌های زیادی برای ادامه تحصیل وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: سختگیری‌های ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی در کشور ما بسیار متفاوت از سایر کشور‌ها است که همین مسئله باعثمی‌شود دانشجویان برای ادامه تحصیل به آنجا پناه ببرند که به نظر من این دلیل اصلی خروج دانشجویان از کشور برای ادامه تحصیل است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت علوم به منظور جلوگیری از خروج دانشجویان به خارج از کشور برای ادامه تحصیل باید در ساز و کارهای خود تجدید نظر کند افزود: وزارت علوم باید سیاستهای جدیدی داشته باشد تا این مشکلات در بین جوانان خواهان تحصیل به وجود نیاید.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی موضوع خروج ده هزار و ۵۰۰ دانشجو به خارج از کشور برای ادامه تحصیل در سال گذشته در این کمیسیون خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز