خبرگزاری کار ایران

با تاسیس شرکت های دانش بنیان؛

سیاست های اقتصاد مقاومتی در دانشگاه آزاد اسلامی اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۳۰۵

تاسیس یک شرکت سرمایه گذاری برای اجرای طرح های سرمایه گذاری دانش بنیان، تعیین هیات مدیره شرکت مذکور برای تاسیس آن و ارجاع طرح های واصله از واحدها به کمیسیون های تخصصی شورا از مصوبات آخرین جلسه شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۲ است.

ایلنا: رئیس دانشگاه آزاد بااشاره به اینکه دانشگاه آزاد تاسیس شرکت های دانش بنیان رادرسال آینده به صورت جدی در دستور کار دارد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید از محل فعالیت های اقتصادی دانش بنیان در سال آینده ۲۵۰۰ میلیارد ریال درآمد داشته باشد.

به گزارش خبرنگارایلنا، حمید میرزاده درجمع خبرنگاران به ارائه گزارشی ازجلسه شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان پرداخت وگفت: هدف از تاسیس شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان حرکت درراستای اجرای طرح های بزرگ سرمایه گذاری و دادن نقش بیشتری به اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی بااشاره به حضور صاحبنظران شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان گفت: دانشگاه آزاد به دلیل دارا بودن ساختارغیر دولتی در تطابق با اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، می تواند زیرمجموعه های وسیعی در حوزه شرکت های دانش بنیان ایجاد کند.

میرزاده به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، اشاره کرد وافزود: اواخر بهمن ماه سال جاری مقام معظم رهبری پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند، که البته این سیاست ها در ادامه سیاست های گذشته بویژه سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است..

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبر مبنی بر تحقق سیاست های ملی اقتصاد مقاومتی و پیدا کردن راهکارهای اجرایی برای تحقق آن توسط مسئولان کشور و دستگاه های اجرایی، افزود: دانشگاه های سراسر کشور به طور اعم و دانشگاه آزاد اسلامی به طور اخص از مخاطبان اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی به شمار می روند چرا که دارای تواناهایی علمی و فنی هستند.

میرزاده با بیان این که باید تلاش کنیم تا مسئولیت خودمان را برای تحقق اقتصاد مقاومتی بشناسیم، افزود: اگر به این سیاست های کلی نگاهی کنیم درمی بابیم که زیربنای اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است.

وی به پتانسیل های دانشگاه آزاد در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ گستردگی حضور در سراسر ایران، دارا بودن امکانات علمی، فنی، زیربنایی و از همه مهمتر تنوع تخصصی نیروهای کارآزموده می تواند نقش مهمی را در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ایفا کند..

میرزاده افزود: در این راستا ظرف ۶ ماه گذشته در دانشگاه آزاد با تشکیل شورای اقتصاد دانش بنیان و تشکیل ۴ کمیته تخصصی در حوزه های تخصصی خدمات علمی، پژوهشی و فناوری، آموزش های ویژه انتفاعی، منابع و مصارف و کمیسیون تخصصی امور سرمایه گذاری، حرکتی جدی برای تبدیل علم به ثروت شکل گرفته است.

وی همچنین به مصوبات جلسه شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان اشاره کرد و افزود: تاسیس یک شرکت سرمایه گذاری برای اجرای طرح های سرمایه گذاری دانش بنیان، تعیین هیات مدیره شرکت مذکور برای تاسیس آن و ارجاع طرح های واصله از واحدها به کمیسیون های تخصصی شورا از مصوبات آخرین جلسه شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۲ است.

میرزاده با تاکید بر این که برای تاسیس این شرکت از هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مجوز گرفته ایم، افزود: بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد به خاطر امکانات اقلیمی و توانایی های منطقه ای موظفند حداقل ۱۲ درصد بودجه شان را از طریق درآمدهای ناشی از فعالیت های اقتصادی تامین کنند که این موضوع برای اولین بار در بودجه سال ۹۳ قید شده و به تصویب هیات امنای مرکزی نیز رسیده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این واحدها باید طرح های خود را به ۴ کمیته تخصصی بر حسب موضوع ارجاع دهند. به طرح های مصوب در این کمیسیون ها و شورای اقتصادی دانش بنیان، لازم برای اجرای طرح های تخصصی تخصیص داده خواهد شد.

میرزاده با بیان این که دانشگاه آزاد پتانسیل بالایی برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دارد، گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی با تاسیس شرکت های دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی اجرا می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ابرازامیدواری کرد؛ ظرف یک برنامه میان مدت بتوانیم نقش عمده ای را در اجرای اقتصاد دانش بنیان به عنوان زیر بنای اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری ایفا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز