خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم:

۲۶۶ موسسه پژوهشی توسط بخش خصوصی مجوز گرفته اند

کد خبر : ۱۵۴۱۳۸

۱۵۴ قطب علمی در رشته های علوم انسانی، کشاورزی، فنی مهندسی، دامپزشکی و علوم پایه مشغول فعالیت است.

ایلنا: مدیر کل دفتر برنامه ریزی و سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم گفت: ۲۶۶ موسسه یا واحد پژوهشی توسط بخش خصوصی از کمیته پژوهشی شورای گسترش مجوز گرفته اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " مظفر شریفی " امروز درنشستی خبری دروزارت علوم با اشاره به این که کارهای خوبی برای زمینه سازی تولید علم در کشور انجام شده است، افزود: توسعه قطب‌های علمی با ماموریت تولید علم و توسعه مرزهای دانش متناسب با نیازهای جامعه دنبال می شود.

وی با اشاره به این که ۱۵۴ قطب علمی در رشته های علوم انسانی، کشاورزی، فنی مهندسی، دامپزشکی و علوم پایه داریم، افزود: توسعه مراکز پژوهشی نیز در دستور کار بوده است به طوری که ۷۴۳ موسسه پژوهشی به تصویب رسیده است.

شریفی به توسعه مراکز پژوهشی بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: ۲۶۶ موسسه یا واحد پژوهشی توسط بخش خصوصی از کمیته پژوهشی شورای گسترش مجوز گرفته اند.

وی با اشاره به این که ۱۲۹ نشریه ترویجی و ۸۷۵ نشریه علمی پژوهشی ایجاد شده است، افزود: رشد کمی نشریات داخلی خوب و قابل قبول بوده است و در مورد کیفیت آنها سیاست گذاری های بیشتری خواهیم کرد به طوری که از سال ۹۳ برنامه ریزی هایی برای ارتقای کیفیت نشریات علمی داریم.

شریفی افزود: تمام نشریاتی که از وزارت علوم مجوز گرفته اند به صورت الکترونیکی خواهند شد که این امر صرفه جویی، کاهش هزینه، دسترسی آسان و همچنین تقویت نظارت را در پی دارد.

وی افزود: در سال ۹۳ حداقل ۱۰۰ نشریه خوب را شناسایی می کنیم و آنها را به نمایه های معتبر بین المللی وارد می کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز