خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم نمادین جشن نیکوکاری مطرح کرد؛

مشارکت در فعالیت‌های عام‌المنفعه سازوکار تحقق عدالت اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۲۳۶

یکی از سازوکارهای عدالت اجتماعی، مشارکت همه مردم در فعالیت‌های عام‌المنفعه در راستای کاهش فقر و فاصله طبقاتی است.

ایلنا: مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران یکی از دستاورد‌های جشن نیکوکاری را ایجاد انسجام و وحدت ملی و مشارکت آحاد مردم عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " اسفندیار چهاربند " در مراسم نمادین جشن نیکوکاری که در دبیرستان دخترانه شهید محراب منطقه ۱۶ تهران برگزار شد، گفت: یکی از سازوکارهای عدالت اجتماعی، مشارکت همه مردم در فعالیت‌های عام‌المنفعه در راستای کاهش فقر و فاصله طبقاتی است.

وی ادامه داد: به همین جهت بنیادهای مختلفی در این خصوص تلاش می‌کنند که کمیته امداد امام خمینی(ره) که یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و به دست حضرت امام(ره) شکل گرفت و امروز به عنوان بزرگ‌ترین سازمان مردم‌نهاد شناخته می‌شود، در این خصوص فعالیت می‌کند.

چهاربند جشن نیکوکاری را یکی از مهم‌ترین حرکت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست وافزود‌: در نظام تربیتی جمهوری اسلامی، یکی از ویژگی‌ها که در هویت اجتماعی نهادینه می‌شود، پایداری به این سنت حسنه است و رونق و توسعه آن در گروی اقدام‌هایی مثل ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری است.

وی بااشاره به اینکه دستاورد دوم این سنت حسنه ایجاد انسجام و وحدت ملی و مشارکت آحاد مردم است، افزود: ‌ زمانی که مردم برای نیازهای یکدیگر فکر می‌کنند این موضوع تبدیل به انسجام ملی می‌شود و مهم نیست که چقدر در این جشنواره مشارکت می‌کنند و نفس این مشارکت، همدلی، انسجام و وحدت ملی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز