خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

باید مانع ورود نیروهای جدید به آموزش و پرورش شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۱۲

در عزل و نصب‌ها ضمن رعایت اخلاق با حفظ اصول و مستقل از جریانات سیاسی با نمایندگان ملت تعامل داشته باشید زیرا تعامل مفید و سازنده می‌تواند تحقق اهداف را در آموزش و پرورش سرعت بخشد.

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش گفت: در خصوص ساماندهی نیروی انسانی باید تدبیر به خرج داد و مانع ورود نیروهای جدید به آموزش و پرورش شد.

به گزارش ایلنا، " علی‌اصغر فانی "، وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌ها با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک ۸ اسفند ماه سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی، از زحمات همه معلمان و مربیان به ویژه مربیان پرورشی تشکر کرد و افزود: حضور مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس در نماز جماعت به گسترش و تقویت این فریضه در مدارس و جامعه کمک می‌کند و همه باید به برگزاری نماز جماعت مقید باشیم.

وی از مدیران‌کل استان‌ها خواست از مناطق و مدارس استان خود بازدید‌های دوره‌ای داشته باشند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل معلمان قرار گیرند.

فانی تصریح کرد: زیارت و تفقد خانواده محترم شهدا و جانبازان وظیفه همه مسئولان است و دیدن صبر و استواری و ثبات قدم آن‌ها، در ما احساس شعف ایجاد می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انتصابات همیشه در آموزش و پرورش مسئله بوده است بیان کرد: در عزل و نصب‌ها ضمن رعایت اخلاق با حفظ اصول و مستقل از جریانات سیاسی با نمایندگان ملت تعامل داشته باشید زیرا تعامل مفید و سازنده می‌تواند تحقق اهداف را در آموزش و پرورش سرعت بخشد.

وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور در خصوص کاهش بیسوادی در کشور خاطر نشان کرد: لازم است به صورت جدی بحثریشه کنی بیسوادی را دنبال کنیم و با بهره گیری از ظرفیت نهضت سواد آموزی و با کمک طرح انسداد مبادی بیسوادی در این مسیر گام‌های بلند برداریم.

فانی با جمع‌بندی دیدگاه‌ها و نظرات مطرح شده در خصوص اصول ساماندهی نیروی انسانی در این نشست گفت: در خصوص ساماندهی نیروی انسانی باید تدبیر به خرج داد و مانع ورود نیروهای جدید به آموزش و پرورش شد.

وی ادامه داد: به صورت جدی راهبرد تعریف بوم و استخدام براساس آن را اجرایی کنیم و امیدوار هستیم به مرحله‌ای برسیم که دفترچه کنکور، ظرفیت پذیرش را بر اساس نیاز هر بوم اعلام کرده و منابع انسانی را سامان دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش و پرورش نمی‌توان جزیره‌ای عمل کرد، افزود: در راستای بهسازی نیروی انسانی باید نظام رتبه‌بندی معلم و نظام ارزیابی حرفه‌ای معلمان و نظام معلمی به عنوان زیرمجموعه‌های بهسازی نیروی انسانی به درستی تعریف و چگونگی ارتباط آن‌ها با یکدیگر تبیین شود تا شاهد بالندگی نیروی انسانی باشیم.

فانی در پایان از مدیران استانی خود خواست شناسایی و تربیت مدیران جوان را یک تکلیف دانسته و موجبات حضور زنان کارآمد را در عرصه‌های مدیریتی فراهم سازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز