خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور:

آزمون دکتری ۹۳ در یک نوبت برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۷۴

توزیع کارت آزمون دکتری سال۹۳ نیز از ۱۳ تا ۱۵ اسفند انجام خواهد شد / نتیجه نهایی آزمون دکتری سا ل۹۳ نیمه اول شهریور ماه سال ۹۳ اعلام می‌شود.

ایلنا: رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: آزمون دکتری سال ۹۳ برخلاف آزمون سال گذشته که در دو نوبت برگزار شد، در یک نوبت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " ابراهیم خدایی " درنشست خبری که امروز(دوشنبه) در محل سازمان سنجش برگزار شد، گفت: تعداد شرکت کنندگان در آزمون دکتری ۹۳ به دویست و چهل هزار و۳۶۱ نفر رسید که نسبت به سال گذشته با رشد حدود ۱۱ درصد، بیست و دو هزار و ۴۹۵ نفر افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه اطلاعیه توزیع کارت از ۵ تا ۱۲ اسفند منتشر می‌شود، افزود: توزیع کارت آزمون دکتری سال۹۳ نیز از ۱۳ تا ۱۵ اسفند انجام خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اینکه هر داوطلب سه نوع سوال؛ دروس تخصصی، زبان و استعداد‌های درخشان دریافت می‌کنند، افزود: مدت زمان پاسخگویی به سولات دروس تخصصی در گروه‌های فنی و مهندسی و علوم پایه ۱۵۰ دقیقه و مدت زمان پاسخگویی پاسخگویی به سولات در رشته‌های علوم انسانی، کشاورزی و سایر گروه‌ها ۱۲۰ دقیقه است

وی تصریح کرد: زبان انگلیسی شامل ۳۰ سوال و مدت زمان پاسخگویی به آن ۳۰دقیقه و استعداد تحصیلی شامل ۳۰سوال و مدت زمان پاسخگویی به آن ۶۰ دقیقه است.

خدایی در مورد اعلام نتیجه اولیه آزمون دکتری سال ۹۳ گفت: همه سعی ما براین است که نتیجه اولیه اواخر فروردین ماه اعلام شود اما اگر نشد هفته اول اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش خاطر نشان کرد: انتخاب رشته داوطلبان برای مجازین در نیمه اول اردیبهشت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افراد برای مصاحبه در خرداد ماه به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی معرفی می‌شوند، افزود: نتیجه نهایی آزمون دکتری سا ل۹۳ نیمه اول شهریور ماه سال ۹۳ اعلام می‌شود.

خدایی همچنین درمورد تغییر وزن مصاحبه و سوابق علمی از ۵۰ به ۷۰در آزمون دکتری سال ۹۳ گفت: سوابق علمی دارای سه بخش سوابق پژوهشی، آموزشی و مصاحبه تخصصی است که بنا بر شیوه نامه‌ای که وزارت علوم در حال ابلاغ به دانشگاه‌ها است وزن سوابق پژوهشی ۴۰درصد، وزن سوابق آموزشی ۳۰درصد و وزن مصاحبه تخصصی ۳۰درصد است.

رئیس سازمان سنجش تصریح کرد: اگر ما کل معرفی شدگان را بعد از آنکه به مصاحبه می‌روند با آن ۳۰ درصد آزمون کتبی در نظر بگیریم وزن مصاحبه حضوری ۲۱ درصد، وزن سوابق آموزشی ۲۱، درصد و وزن سوابق پژوهشی ۲۸ درصد می‌شود.

وی افزود: این درصد‌ها زمانی که با آن ۳۰ درصد آزمون کتبی جمع می‌شوند، نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره تغییر وزن مصاحبه از ۵۰ به ۷۰ در آزمون دکتری سال ۹۳ گفت: دربررسی سوابق علمی دواطلب بین دانشگاه‌ها، اساتید، گروه‌ها، دانشجویان وانجمن‌های علمی اختلاف دیدگاه است و با بررسی که بعد از مستقر شدن تیم جدید در وزارت علوم صورت گرفت برآیند نظرات این بود که درصد سوابق علمی افزایش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز