خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم:

تنها ۷/۱ درصد از دستگاه‌ها با دانشگاه‌ها قرارداد پژوهشی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۳۶

براساس اظهارات مسئولان دستگاه‌ها حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد دستگاه‌های کشور اعتبارات خود را در تحقیقات درون‌سازمانی هزینه می‌کنند درحالی که باید این اعتبارات به سمت مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها سوق داده شود.

ایلنا: ‌معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: درحال حاضر تنها هفت و یک دهم درصد از دستگاه‌ها با دانشگاه‌ها قرارداد پژوهشی دارند.

" وحید احمدی " در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به جلسه کمیسیون شورای عتف(شورای علوم تحقیقات و فناوری) گفت: در این جلسه مسئله اعتبارات دستگاه‌هایی که مشمول ماده ۲۰۴ برنامه ۵ ساله توسعه هستند، بررسی شد.

وی با اعلام بررسی اعتبارات مربوط به طرح‌های کلان ملی در بهمن‌ماه در شورای عالی عتف، افزود: براساس قانون، دستگاه‌های دولتی که از اعتبارات تحقیقاتی استفاده می‌کنند؛ موظفند اعتبارات خود را متناسب با اولویت علمی و پژوهشی هزینه کنند و دستگاه‌ها ملزم هستند که عملکرد خود را در این رابطه به شورای عتف گزارش دهند.

احمدی با اشاره به اینکه شورای عتف پس از تحلیل گزارش دستگاه‌ها آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کند، افزود: درحالی که درسال گذشته بسیاری از دستگاه‌ها گزارش عملکرد خود را ارائه نکردند و این مسئله از نظر قانونی تخلف محسوب می‌شود و دیوان محاسبات این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: براساس اظهارات مسئولان، دستگاه‌ها حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد دستگاه‌های کشور اعتبارات خود را در تحقیقات درون‌سازمانی هزینه می‌کنند درحالیکه باید این اعتبارات به سمت مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها سوق داده شود.

به گفته وی؛ دستگاه‌های اجرایی باید هر سه ماه یک‌بار گزارش عملکرد خود را در مورد چگونگی هزینه اعتبارات تحقیقاتی به وزارت علوم ارائه می‌کردند که ۶۲ درصد این گزارش‌ها را ارائه داده‌اند و ۳۸ درصد گزارشی به وزارت علوم نداده‌اند که این مسئله خلاف قانون است و قرار است سال آینده این مسائل اصلاح شود.

احمدی خاطرنشان کرد: پیشنهادهایی برای اصلاح ساختار سازمانی شورای عالی عتف و عنوان کمیسیون‌ها داشته‌ایم که درجلسه نیمه اول بهمن‌ماه که انتظار می‌رود با حضور ریاست‌جمهوری برگزار شود این مسائل را مطرح می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز