خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:

تحصیل هر فرد یک میلیون دلار هزینه دارد / جذب دانشجوی دکتری از بخش صنعت و خدمات

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۱۰

طبق مصوبه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، اگر اساتید بتوانند از بخش صنعت یا خدمات دانشجوی دکتری جذب کنند و این بخش ۵۰ درصد هزینه‌های تحقیقاتی دانشجوی خود را متقبل شود، دانشگاه آزاد اسلامی نیز مابقی هزینه را می‌پردازد.

ایلنا: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از جذب دانشجوی دکتری از بخش صنعت و خدمات کشور خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد ۵۰ درصد هزینه‌های این دانشجویان را می‌پردازد.

به گزارش ایلنا، " حمید میرزاده " گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با همه موفقیت‌های انکار ناپذیری که تاکنون کسب کرده، اما متاسفانه توفیق چندانی در تبدیل علم به ثروت نداشته است.

میرزاده در ادامه با بیان اینکه افزایش متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور، هزینه‌های بسیاری را به کشور تحمیل می‌کند، اظهار داشت: بر اساس اعلام وزارت علوم، در سال گذشته ۱۵۰ هزار نفر به منظور ادامه تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور اقدام کرده‌اند، از سوی دیگر آمار‌ها نشان می‌دهد هزینه تحصیل هر فرد در ایران از مقطع ابتدایی تا کار‌شناسی ارشد حدود یک میلیون دلار برای اقتصاد ملی هزینه دارد و این به معنای آن است که سالانه ۱۵ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می‌شود.

وی تعداد مراکز آموزش عالی موجود در کشور را پاسخگوی نیاز متقاضیان تحصیلات تکمیلی ندانست و افزود: در کشور دو هزار و ۵۱۵ مرکز آموزش عالی وجود دارد، این در حالی است که مجموعه آن‌ها از میان یک میلیون متقاضی تحصیلات تکمیلی نمی‌توانند بیش از ۳۰۰ هزار نفر را جذب کنند؛ بنابراین همه ساله نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر شانس آدامه تحصیل در ایران را از دست می‌دهند و تعداد قابل توجهی از آنان که حداقل دارای تحصیلات عالی هستند برای ادامه تحصیل ناچار به خارج می‌روند.

رئیس دانشگاه آزاد همچنین از جذب دانشجوی دکتری از بخش صنعت و خدمات خبر داد و گفت: طبق مصوبه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، اگر اساتید بتوانند از بخش صنعت یا خدمات دانشجوی دکتری جذب کنند و این بخش ۵۰ درصد هزینه‌های تحقیقاتی دانشجوی خود را متقبل شود، دانشگاه آزاد اسلامی نیز مابقی هزینه را می‌پردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز