خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

یک هزار میلیارد تومان اعتبار سالانه در آموزش و پرورش هدر می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۸۴

تفکیک بخش‌های مختلف تصمیم گیری به صلاح دستگاه نبوده و بنا داریم این مرکز که ظرفیت معاونت را دارد تقویت کنیم تا محلی برای تجمیع و تلفیق برنامه‌ها باشد.

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش، پراکندگی مراکز تصمیم گیری را باعثهدر رفت سالانه یک هزار میلیارد تومان اعتبار آموزش و پرورش دانست.

به گزارش ایلنا، " علی اصغر فانی " در مراسم معارفه رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزود: نیروی انسانی عامل اصلی توسعه پایدار در کشور است و دنیا این مهم را پذیرفته است که عامل توسعه، سرمایه انسانی است و آموزش و پرورش زیرساخت سرمایه انسانی را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: بچه‌هایی که امروز در مدارس، درس می‌خوانند، در آینده نیروی انسانی کشور را تشکیل می‌دهند، بنابراین نقش معلم در تربیت نیروی انسانی، نقشی تاثیرگذار و ممتاز است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: اگر به دنبال تحول هستیم، باید به نیروی انسانی، توجه خاص داشته باشیم.

وی با اشاره به اظهار ناخرسندی مقام معظم رهبری از میزان پیشرفت تحول در آموزش و پرورش در سال‌های گذشته تصریح کرد: علت اصلی این تاخیر آن است که به مهم‌ترین بخش تحول، یعنی تحول در نیروی انسانی توجه کافی مبذول نشده است.

فانی با انتقاد از تفکیک مراکز آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی تصریح کرد: نتیجه این پراکندگی کمبود قریب ۵۰ هزار معلم و ۵۸ هزار نیروی مازاد است که سالانه یک هزار میلیارد تومان اعتبار را هدر می‌دهد. لذا تصمیم بر این شد که این دو مرکز ادغام و مدیریت آن را به دکتر خسرو نظری بسپاریم که تخصص ایشان است و مدیریت استراتژیک و نگاه کلان به آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: تفکیک بخش‌های مختلف تصمیم گیری به صلاح دستگاه نبوده و بنا داریم این مرکز که ظرفیت معاونت را دارد تقویت کنیم تا محلی برای تجمیع و تلفیق برنامه‌ها باشد.

وزیر آموزش و پرورش وجود دو سیاست مهم اعلام شده یعنی ساماندهی نیروی انسانی و بهبود مدیریت آموزشگاهی در این مرکز را دلیل بر اهمیت ویژه آن قلمداد کرد و اضافه کرد: حرف اول و آخر نیروی انسانی را این مرکز می‌زند و من برای ارتقاء آن به جایگاه معاونت با دکتر عسگری آزاد گفتگو کرده‌ام.

در پایان حکم انتصاب دکترخسرو نظری توسط وزیر آموزش و پرورش به وی تقدیم و از زحمات اسد الله اسدی گرمارودی و یوسف نوری تشکر و قدردانی به عمل آمد.

خسرو نظری دارای مدرک دکترای رشته مدیریت آموزشی است ودر کارنامه اجرایی وعلمی خود: مدرس آموزش عالی فرهنگیان، مراکز تربیت معلم آموزشکده‌های فنی وحرفه‌ای و مدیریت دولتی، رئیس مرکز آموزش عالی فرهنگیان ومرکز تربیت معلم شهید ایزدپناه یاسوج، معاون برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی سازمان آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد وده عنوان تالیف وترجمه را داراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز