خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

بسیاری از پژوهش‌ها در آموزش و پرورش کارساز نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۸۴

خلاء بزرگی که مشاهده می‌شود این است در حوزه دانش آموزی منابع قابل اتکا وعلمی خوبی نداریم / در برنامه سال آینده آموزش و پروش، روش‌های پژوهشی را به عنوان الویت کار خودمان قرار می‌دهیم.

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش گفت: بسیاری از پژوهش‌ها در آموزش و پرورش توصیفی است از همین رو کارساز نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " علی اصغر فانی " که صبح امروز(سه شنبه) در مراسم هفته پژوهش در سالن سینما فلسطین برگزار شد، گفت: در حوزه کار‌شناسی و ستادی وارد کار پژوهشی می‌شویم ازهمین رو باید ببینم در حوزه کار‌شناسی مسائلمان چیست و چالش‌های امروز ما کدام است؟ و برای رفع آن‌ها چه باید بکنیم؟

وی با تاکیدبر اینکه در حوزه تصمیم گیری جز پژوهش راه حل قابل اتکای دیگری نداریم، افزود: بنابراین باید در حوزه ستادی تصمیم گیری بر مبنای کار پژوهشی را قرار بدهیم البته به شرط اینکه پژوهش منطبق بر اصول صحیح صورت بگیرد و روش انجام پژوهش نیز روش مناسبی باشد.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: ‌ ممکن است در بعضی پژوهش‌های انجام شده روش‌شناسی کار منطبق بر موضوع نباشد بنابراین خروجی‌اش بی‌فایده است.

وی با بیان اینکه باید از روش های مختلف پژوهش متناسب با مسئله بهره‌مند شویم، افزود: امروز این خلا‌ء را در آموزش و پروش می‌بینیم به طوری که بسیاری از پژوهش‌ها توصیفی است و کارساز نیست به همین خاطر کاربست‌هایش با مشکل مواجه می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در برنامه سال آینده آموزش و پروش، روش‌های پژوهشی را به عنوان الویت کار خودمان قرار می‌دهیم.

وی بر لزوم پژوهش در حوزه دانش آموزی تاکید کرد و افزود: در حوزه دانش آموزی چند سالی است که در آیئن نامه‌های شورای عالی آموزش و پروزش بخشی از نمره را به پژوهش اختصاص دادیم و همچنین برخی از فعالیت‌های در حوزه دانش آموزی به تحقیق اختصاص داده شده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ‌ در اینجا خلاء بزرگی که مشاهده می‌شود این است که در حوزه دانش آموزی منابع قابل اتکا و علمی خوبی نداریم از همین رو جا دارد ببینیم هدف پژوهش دانش آموزی و روش پژوهش های دانش آموزی چیست؟

وی با تاکید بر اینکه باید مطالعات دراین زمینه شروع بشود تا حاصل آن منابع قابل اتکا در حوزه پژوهش دانش آموزی باشد، افزود: تا مهارت پژوهشی در دانش آموزان ایحاد شود تا وقتی که وارد دانشگاه می‌شوند دیگر مشکلی دراین زمینه پیش نیاید.

فانی خاطر نشان کرد: در حوزه کار‌شناسان ارشد وزرات آموزش و پرورش قبل از هر پژوهشی باید پژوهش کنیم که در چه موضوعی باید پژوهش صورت بگیرد زیرا پژوهش باید تقاضا محور و نه عرضه محور باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز