خبرگزاری کار ایران

فرجی دانا:

وزارت علوم در این دوره مخفی‌کاری نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۸۹

شتابزدگی در منصوب کردن روسای دانشگاه‌ها را خیلی ثواب نمی‌بینیم و عجله‌ای نداریم که این حرکت‌ها با شتاب صورت گیرد / تغییر رئیس دانشگاه تهران شایعه است.

ایلنا: وزیر علوم و تحقیقات گفت: در این دوره قائل به کار مخفی نیستیم و دانشگاهیان قبل از هر کسی از تصمیمات مطلع می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " فرجی دانا " در حاشیه مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهشی و فناوری کشور در جمع خبرنگاران درباره انتصاب‌های اخیر در وزارت علوم گفت: در دوره‌ای که خدمت دوستان هستیم سعی‌مان بر این است افرادی که احکامشان مدتی باقی مانده است تا انتهای احکام در خدمتشان باشیم و در آن زمان ارزیابی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: البته اگر در جایی هم که گله و شکایت باشد هیئت‌هایی را اعزام کرده‌ایم که منتظر نتایج آن هیئت‌ها هستیم.

فرجی دانا با اشاره به اینکه افرادی که دوره هشت ساله آن‌ها تمام شده است ادامه کارشان از نظر آیین‌نامه‌ای مشکل دارد افزود: همچنین افرادی که دوره چهار ساله آن‌ها تمام شده است برای اینکه در دوره چهار ساله ابقا یا جایگزین شود هیئت‌هایی را برای دریافت نظر دانشگاهیان اعزام کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: با نظرخواهی از همه دانشگاهیان و تشکل‌ها موفق می‌شویم فرد اصلح را که بتواند فضایی آرام برای پژوهش ایجاد کند منصوب کنیم.

فرجی دانایی با تأکید بر اینکه فعلاً این کار‌ها را خیلی با احتیاط و بدون عجله انجام می‌دهیم افزود: شتابزدگی در اینگونه اقدامات را خیلی صواب نمی‌بینیم و عجله‌ای نداریم که این حرکت‌ها با شتاب صورت گیرد.

وزیر علوم همچنین درباره برخی شایعات مبنی بر تغییر رئیس دانشگاه تهران گفت: در آنجا هنوز هیئتی را نفرستاده‌ایم و دوستانی که شاید اطلاعات ندارند در این زمینه شایعه‌سازی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه من نمی‌دانم از این شایعه‌سازی می‌خواهند به چه چیزی برسند افزود: بعضی اوقات چیزهایی را می‌شنوم که خودم تعجب می‌کنم چرا که چنین چیزهایی به ذهن ما خطور هم نکرده است.

وزیر علوم با بیان اینکه کار خودمان را در این زمینه با اعزام هیئت‌هایی برای بررسی عملکرد آغاز می‌کنیم افزود: مایل هستیم در یک چنین تصمیم‌هایی، مکانیزم‌های داخلی دانشگاه را مستقر کنیم و همچنین به شورای دانشگاه، اعضای هیئت علمی، تشکل‌های دانشجویی مراجعه کنیم.

فرجی دانا با تأکید بر اینکه برای نظرسنجی‌ همیشه از این راهکار‌ها استفاده می‌کنیم افزود: این اقدامات مخفی نیست و ما اصولاً در این دوره قائل به کار مخفی نیستیم و در این زمینه کار‌ها علنی صورت می‌گیرد و دانشگاهیان قبل از هر کسی مطلع می‌شوند.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: هیچ حکمی نیست که ناگهان انجام شده باشد و حتماً پیش از هر کار بر روی آن مطالعه شده و با دانشگاهیان در این زمینه مشورت شده است و در ‌‌نهایت اگر نیاز باشد با صبر و حوصله و تأنی این کار انجام می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز