خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۲۴۵ میلیارد تومان اعتبار توزیع شیر در مدارس

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۶۸

در مجموع ۹ میلیون دانش آموزان و کارکنان شاغل تحت پوشش قرار گرفته‌اند و شیر در دو نوع پاستوریزه و استریل با ماندگاری طولانی مدت ویژه مناطق دوردست و صعب العبور با حجم ۲۰۰ سی سی و با شاخصه ۵ / ۲ درصد چربی در مدارس عرضه می‌شود.

ایلنا: دبیر کمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۴۵ میلیارد تومان اعتبار به منظور توزیع شیر در سطح مدارس تا پایان سال تحصیلی ۹۳-۹۲ در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، داریوش احمدی اظهار داشت: در مرحله اول مبلغ ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار به منظور توزیع شیر در سطح مدارس سراسر کشور اختصاص یافت و به استان‌ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: با تشکیل جلسه‌ای با حضور مسوولان ذیربط، دولت با دستور رییس جمهور قول مساعد داده تا حدود ۱۳۸ میلیارد تومان دیگر برای سال تحصیلی ۹۳-۹۲ در نظر گرفته شود که در مجموع میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای توزیع شیر در سطح مدارس به حدود ۲۴۵ میلیارد تومان می‌رسد.

دبیر کمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد که پیشنهاد ما به دولت به منظور توزیع شیر در مدارس برای سال تحصیلی آینده ۳۵۰ میلیارد تومان است.

وی توضیح داد: در مجموع ۹ میلیون دانش آموزان و کارکنان شاغل تحت پوشش قرار گرفته‌اند و شیر در دو نوع پاستوریزه و استریل با ماندگاری طولانی مدت ویژه مناطق دوردست و صعب العبور با حجم ۲۰۰ سی سی و با شاخصه ۵ / ۲ درصد چربی در مدارس عرضه می‌شود.

احمدی با بیان اینکه از ۱۶ آذرماه توزیع شیر در مدارس سراسر کشور آغاز شده است، یادآورشد: تنها در استان اصفهان به دلیل برخی مشکلات در قراداد‌ها چند روز به تعویق افتاد.

وی اظهار داشت: در تهران نیز از ۹ آذرماه در ۲۰ منطقه توزیع شیر آغاز شد و این توزیع شامل تمامی مدارس دولتی ابتدایی و متوسطه اول است که در هفته دو نوبت صورت می‌گیرد.

دبیر کمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش در رابطه با کیفیت شیرهای توزیع شده در سطح مدارس افزود: ما این ادعا را داریم با حضور نمایندگان کمیته ملی شیر، موسسه استاندارد، وزارت بازرگانی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان حمایت نظارت بهینه اعمال می‌شود و به همین دلیل احتمال تقلب و یا توزیع شیر نامرغوب بسیار کم است.

وی اضافه کرد: احتمال فساد شیر ممکن است در زمان انتقال از کارخانه و یا در مدارس به دلیل قرار دادن شیر در کنار وسایل گرمایشی صورت گیرد و این مساله ارتباطی به کیفیت شیر ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز