خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور؛

فعالیت ۳۵۰ مرکز دولتی آموزشی و توان بخشی مشکلات ویژهٔ یادگیری در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۶۶

با تاسیس ۲۵ مرکز جدید، ‌ تا پایان آبان سال ۹۳-۹۲ تعداد مراکز دولتی به ۳۵۰ مرکزدولتی و همچنین تعداد مراکز غیر دولتی تاسیس شده در استان‌ها نیز به۵۰ مرکز توسعه یافت.

ایلنا: معاون وزیر ورئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از تا سیس و فعالیت مراکز آموزشی مشکلات ویژهٔ یادگیری دولتی و غیر دولتی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش وپرورش استثنایی، نامدار عبدالهیان تعداد مراکز آموزشی و توان بخشی مشکلات ویژه یادگیری دولتی کشور تا پایان خرداد سال ۹۲-۹۱ را ۳۲۴ مرکز عنوان کرد و افزود: با تاسیس ۲۵ مرکز جدید، ‌ تا پایان آبان سال ۹۳-۹۲ تعداد مراکز دولتی به ۳۵۰ مرکزدولتی و همچنین تعداد مراکز غیر دولتی تاسیس شده در استان‌ها نیز به۵۰ مرکز توسعه یافت.

وی با اشاره به آمار دانش آموزان با مشکلات ویژهٔ یادگیری شناسایی شده و تحت پوشش آموزش و توان بخشی این مراکز تا پایان سال ۹۲-۹۱، تعداد دانش آموزان را ۳۴ هزار و پانصد دانش آموز اعلام و با توجه به رویکرد مدیریت مشارکتی و به روز رسانی عملکرد تشخیصی و آموزش ویژهٔ مراکز سراسر کشور، به تشریح اقدامات انجام شده و در حال انجام ستادکشوری پرداخت.

عبدالهیان به روز رسانی ابزارهای غربالگری، تشخیص و شناسایی و صحت تشخیص افتراقی مراکز و انواع آن، از طریق انطباق و هنجاریابی مقیاس هوشی استنفورد بینه و نسخه ۴ وکسلر تکمیل یافته، کی مت ریاضی و حافظهٔ فعال را از جملهٔ این اقدامات برشمرد و ادامه داد: با ارسال بخش نامهٔ کشوری، تمامی مراکز ملزم به اجرای مقیاس استنفورد بینه شدند.

معاون وزیر، علاوه برلزوم برگزاری دوره‌های ضمن خدمت و یا کارگاهی هر یک از رویکرد‌ها و دوره‌های متمرکز، و تامین مدرس کشوری انجام شده در استان‌ها، به روز رسانی روش‌های آموزش ویژه، از طریق رویکردهای حافظهٔ فعال، تشخیص زودهنگام، پاسخ به مداخله و استفاده از رویکرد موسیقیایی در بهبود اختلالات وتدوین پروتکل درمانی درحیطه‌های مختلف اختلال را از دیگر کارهای انجام شده عنوان کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، راه اندازی سامانهٔ هوشمند و ثبت نام، گزارش گیری و گزارش نویسی اختلالات یادگیری، به منظور ثبت اطلاعات آماری و عملکردی مراکز، ارائهٔ دستورالعمل‌ها، شیوه نامه‌ها و جزوات و مقالات آموزشی و تخصصی، تبادل اطلاعات علمی و تخصصی همکاران سراسر کشور از طریق این سامانه را از اهداف و اقدامات اجرا شدهٔ آموزش و پرورش استثنایی ذکر کرد.

وی همچنین اجرای آزمون برخط(On line) از طریق سامانهٔ اختلالات یادگیری، جهت تعیین سطح دانش و آگاهی نیروهای دست اندر کار آموزش و توان بخشی دانش آموزان با مشکلات ویژهٔ یادگیری، و همکاری با استان‌های داوطلب به منظور ارتقاء سطح آگاهی اجتماعی از مشکلات ویژهٔ یادگیری از طریق استفاده از رسانه‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های اجرا شدهٔ سازمان مطرح کرد.

عبدالهیان، در پایان ارزشیابی کمی و کیفی مراکز به کمک سامانهٔ اختلالات یادگیری به همراه گزارش‌های استانی، واعلام رتبه بندی جهت برنامه ریزی‌های آینده نگر در این حوزه را مهم و اجرا شده دانست.

وی به اجرای آزمایشی هریک از رویکردهای تشخیصی و آزمایشی در استان‌ها و انجام پژوهش‌های مورد نظر با نظارت ستاد اشاره، و تشکیل کارگروه‌های تخصصی ستادی و استانی جهت ارتقاء دانش علمی و تخصصی مراکز با استفاده از ظرفیت‌های تخصصی و تجربی کشوری را از کارهای مهم و انجام شدهٔ سازمان بیان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز