خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی:

دانشگاه جای کار چاق‌‌کن‌ها نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۹۳

هیچ دانشجویی نباید به خاطر گرایش‌های سیاسی از تحصیل منع شود. با رئیس واحد دانشگاهی که این کار را بکند خداحافظی می‌کنم / دانشگاه جایی برای اشتغال دوستان، عزیزان و کار چاق‌کنی نیست / وام‌دار هیچ گروه و دسته سیاسی نیستم.

ایلنا: سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیچ دانشجویی نباید به خاطر گرایش‌های سیاسی از ادامه تحصیل منع شود از همین رو اجازه نمی‌دهم به بهانه‌های واهی از ثبت نام دانشجویی جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " حمید میرزاده " در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران که صبح امروز(شنبه) برگزار شد، گفت: انشاءالله روش‌های کاری ما بر اساس شفافیت، صداقت، پرهیز از افراط و تفریط و حرکت در چارچوب کلی نظام و رهنمودهای رهبری و اندیشه‌های آیت الله هاشمی به عنوان بنیان گذار اصلی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه همکاری با دولت تدبیر و امید جزء اصول کاری مدیریت کاری دانشگاه است، افزود: نه برای تقابل، بازگشت به گذشته، و نه در کنکاش در مدیران قبلی بلکه برای تعامل، همفکری، هم اندیشی و همکاری با دوست داران عرصه علم و فن آوری به این مکان مقدس آمده‌ام.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در این راه دست دوستی خود را به سوی همه کسانی که مایل به توسعه علمی کشور باشند دراز می‌کنم.

میرزاده با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ سال در نظام مسئولیت‌های مختلف داشته‌ام افزود: همواره مدیر مستقل بوده‌ام و وام دار هیچ گروه و دسته سیاسی نیستم، بنابراین منافع دانشگاه را به همه چیز ترجیح می‌دهم.

وی در ادامه از کوشش‌های مخلصانه جاسبی طی ۳۰ سال گذشته تقدیر کرد و افزود: باید مراسمی برای تقدیر از خدمات آقای جاسبی برگزار شود اگر چه دیر هم شده است.

وی ادامه داد: این آمادگی را دارم که از مشورت‌های آقای جاسبی و همچنین از مشورت‌های آقای دانشجو استفاده کنم و از تجارب آن‌ها در تصمیمات و تجارب آن‌ها برای به کارگیری در تصمیمات مدیریت دانشگاه بهره‌مند شوم.

میرزاده با تاکید بر اینکه دانشگاه باید محیط علمی باشد و وجه المسامحه جریان‌های سیاسی قرار نگیرد، اظهار داشت: بنا داریم از همه ظرفیت‌ها و گرایش‌های سیاسی استفاده کنیم زیرا ملاک فضیلت علمی و شایسته سالاری و نه گرایش‌های سیاسی است.

سرپرست جدید دانشگاه ازاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما برای همکاری، وزن کردن و نه تقابل آمده‌ایم زیرا دانشگاه آزاد اسلامی منافع فرزندان ملت را دربر دارد از همین رو باید کمک کنیم این منافع محقق شود.

وی در ادامه توسعه فکری دانشگاه آزاد اسلامی را جزء اصلیترین برنامه‌های مدیریت جدید عنوان کرد و افزود: دهه چهارم، دهه توسعه کیفی دانشگاه آزاد می‌دانیم و از همه روش‌ها، ساز و کار‌ها و امکانات برای توسعه کیفی استفاده می‌کنیم.

میرزاده با بیان اینکه در انتخاب مدیران اصل توانمندی‌های علمی و توانمندی‌ها و تجارب اصل است، افزود: درهای دانشگاه آزاد در تمام مناطق و واحد‌ها به روی اساتید داخل و خارج کشور برای همکاری باز است.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد ادامه داد: در چنین اصل بانوان دانشمند در سطوح بالای مدیریتی اعم از روسای مناطق و یا معاونان مدیریت جدید استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اساتید، دانشجویان و کارکنانی که به هر دلیلی از آن‌ها حقی ضایع شده است، گفت: تعهد می‌کنم اگر هر یک از آن‌ها مراجعه کنند، به کارشان رسیدگی خواهم کرد و اجازه نمی‌دهم حقشان ضایع شود.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان بخش‌ها و دستورالعملی به واحدهای دانشگاه آزاد ابلاغ می‌کنم که هیچ کسی نمی‌تواند مانع از ادامه تحصیل دانشجویی که در عرصه فرهنگی این انقلاب رشد کرده، بشود.

میرزاده با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهم به بهانه‌های واهی از ثبت نام دانشجویی جلوگیری شود افزود: هیچ دانشجویی نباید به خاطر گرایش‌های سیاسی از تحصیل منع شود و با رئیس واحد دانشگاهی که این کار را بکند خداحافظی می‌کنم.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: کارم در این دانشگاه بر مبنای صداقت، شفافیت، پرهیز از سیاسی کاری و روشهای دولت تدبیر و بر مبنای اعتدال خواهد بود.

میرزاده فضیلت و شایستگی علمی را یکی از شاخص‌های مهم در دانشگاه عنوان کرد و افزود: کسانی که بدون بلیط فضیلت و شایستگی علمی سوار اتوبوس شده‌اند باید پیاده شوند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که ناحق مسئولیتی را گرفته‌اند که شایستگی آن را ندارند، افراد با فضیلت علمی را جایگزین آنها خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه جایی برای اشتغال دوستان، عزیزان و کار چاق‌کنی نیست، متذکر شد: دانشگاه جایی برای توسعه علمی است و هیچ چیز نیز نباید از دید مردم پنهان بماند از همین رو کاری نمی‌کنیم که از دید مردم پنهان باشد.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد در مورد دانشجویان ستاره دار گفت: به رئیس مرکز آزمون همین را گفتم که حق ندارید جلوی ثبت نام هیچ دانشجویی را بگیرید.

وی با تاکید بر اینکه دانشجوی ستاره دار را قبول نداریم، افزود: در مورد دانشجویان دکترا مطالبی را شنیدم اما همه این دانشجویان مشروط ثبت نام می‌شوند و عملکرد این دانشجویان بعد از ثبت نام مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: نمی‌شود با یک سری اتهامات واهی دانشجویی را از ادامه تحصیل بازداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز