خبرگزاری کار ایران

آموزش دهندگان استان البرز همیار طبیعت می شوند

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۰۷۵

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: بر اساس تفاهم نامه سازمان منابع طبیعی و معاونت سواد آموزی ، همه آموزش دهندگان این استان همیار طبیعت می شوند.

به گزارش ایلنا از کرج،محرمعلی الهویی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز پیش از ظهر امروز در جلسه  مشترک سازمان منابع طبیعی با معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان  توسعه سواد و ارتقای سطح دانش و بهره‌مندی سوادآموزان از منابع مطالعاتی ساده در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و احترام به طبیعت و رعایت قوانین مترتب برنگهداری آن را یکی از شروط اساسی و ضروری عنوان و اظهار داشت: آگاهی و آشنایی با قوانین و زیستن مطلوب با استفاده از منابع طبیعت  از حقوق اساسی مردم است.

وی مطالعه مستمر آموزش دهندگان و انتقال موضوعات و آگاهی‌های لازم برای حفظ و نگهداشت منابع طبیعی به سوادآموزی را موثر عنوان کرد و افزود:بر همین اساس برگزاری جلسات آموزشی با سوادآموزان و ارائه مطالب توسط کارشناسان خبره سازمان منابع طبیعی می‌تواند شایسته باشد.

معاون سوادآموزی استان البرز بیان داشت: وقتی انسانها بدانند که خوردن فیلتر سیگار بوسیله پرندگان باعث مرگ آنها می شود وقتی بدانند که صدمه به درختان و مزارع و برداشتهای بی رویه از آب و معادن و خاک و ...  چه خطرات مهلکی بر جامعه انسانها و زندگی آنان دارد . قطعا در تغییر رفتار و اصلاح آن و انجام معروف و نهی از منکر فعال تر و آن را از وظایف اصلی خود می گمارند .

 الهویی گفت : بر اساس تفاهم نامه فی مابین سازمان منابع طبیعی و معاونت سواد آموزی ، همه آموزش دهندگان همیار طبیعت می شوند.

در این جلسه رضایی رئیس اداره آموزش منابع طبیعی کرج نیز بیان داشت: اداره منابع طبیعی با همکاری معاونت سوادآموزی استان آمادگی برگزاری آموزش در زمینه های مختلف حفظ ونگهداری منابع طبیعی،کاشت بذر ودوره های عمومی تولید نهال و قلمه زدن، تولید گیاهان دارویی ، استفاده از پساب و... را در مراکز یادگیری محلی برای تمام آموزش دهندگان و سوادآموزان بدون پرداخت هزینه و عضویت آنان به عنوان همیار طبیعت دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز