خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی البرز مطرح کرد:

افزایش حساسیت مردم به منابع طبیعی و محیط‌زیست/ زندگی نیمی از جمعیت جهان وابسته به منابع کوهستان است

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۷۸۸

مدیر کل منابع طبیعی البرز گفت: تقریبا یک میلیارد نفر در مناطق کوهستانی کره زمین زندگی می‌کنند و زندگی بیش از نیمی از جمعیت انسانی وابسته به منابع آب، غذا و انرژی‌های پاک کوهستان ها است.

به گزارش ایلنا از کرج، حامد فرضی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به نامگذاری یک روز تحت عنوان "کوهستان‌ها تحت فشار تغییرات اقلیمی، گرسنگی و مهاجرت" اظهار داشت: طبیعت به شکلی خلق شده است که در خدمت انسان باشد و نیازهای او را برطرف کند و با در نظر گرفتن این نکته که به حکم قرآن کریم همه چیز در جهان آفرینش بر پایه نظم و عدالت استوار است و هر چیزی به اندازه لازم آفریده شده است این‌نتیجه به‌دست می‌آید که نابسامانی‌های موجود در طبیعت و آلودگی‌های زیست‌محیطی، ناشی از بهره وری نادرست از طبیعت و منابع آن است.

وی افزود: امروزه تقریبا یک میلیارد نفر در مناطق کوهستانی کره زمین زندگی می کنند و زندگی بیش از نیمی از جمعیت انسانی وابسته به منابع آب، غذا و انرژی‌های‌پاک کوهستان‌ها است. این درحالی است که کوهستان‌ها تحت خطراتی تغییرات اقلیمی، نشست زمین، بهره برداری بی‌رویه منابع و بلایای طبیعی هستند. بنابراین، موظفیم ضمن ایجاد تعامل با بهره برداری های معقول و منطقی از موجودیت های کوهستان، برای پایداری زندگی خود و نسل های آینده، از کوه های ایران و هر آنچه در آن ها است با تمام توان و باهمه خلوص نیت و اراده ای استوار و مداوم، مراقبت و حفاظت کنیم و باور داشته باشیم که " هر روز ، روز حفاظت از کوهستان است " و این باور را در عمل نیز بی آنکه خدشه ای بر آن وارد شود به منصه ظهور برسانیم و البته در این راه موثرترین راهکار در حوزه حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست مشارکت مردم است .

وی در ادامه گفت: در سال‌های اخیر حساسیت مردم به منابع طبیعی و محیط زیست افزایش یافته به‌طوری‌که امروزه، مردم دولت را برای حفظ این دو ترغیب می‌کنند، لذا برگزاری کارگاه‌ها، جشنواره‌ها و سایر رویدادهای عمومی از قبیل روز جهانی کوهستان، روز هوای پاک، روز زمین پاک و ... می‌تواند ضمن افزایش سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه، افزایش مشارکت مردم در این حوزه را به دنبال داشته باشد از طرفی سازمان‌های مردم نهاد در تشویق مردم و جلب مشارکت مردم نقش به سزایی دارند و می‌توانند عامل افزایش دهنده آگاهی در جامعه باشند تا مردم خود در حفظ و نجات منابع طبیعی محیط زیست ایفای نقش کنند؛ پس باید بیشتر به سازمان‌های مردم نهاد در امر محیط زیست بها داد و از فعالیت‌های آن‌ها حمایت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز