خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری البرز خبر داد:

استفاده از هوش مصنوعی برای رصد تغییر کاربری زمین‌های البرز/ پرواز پهباد برای نظارت بر حفر چاه‌های غیرمجاز

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۷۷۲

رئیس کل دادگستری البرز از استفاده از سنجش راه دور و هوش‌مصنوعی در رصد تغییر کاربری اراضی و ساخت و ساز غیرمجاز در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از کرج، احمد فاضلیان رئیس‌کل دادگستری استان البرز در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی که با حضور دادستان مرکز استان و مدیران کل ادارات عضو این شورا در محل دادگستری کل استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه این شورا حفظ اراضی ملی و کمک به توسعه پایدار و متوازن استان است تا از ثروت‌های خدادادی در اختیار مردم به نحو مطلوبی استفاده شود.

وی افزود: خداوند نعمات زیادی را به استان البرز هدیه داده است و در حوزه صنایع، گردشگری و کشاورزی قابلیت‌های خوبی داریم که تلاش مدیران استانی می‌تواند به پیشرفت بیشتر استان کمک کند.

استفاده از هوش مصنوعی برای رصد تغییر کاربری زمین های البرز

رئیس کل دادگستری استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع طرح معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان البرز برای استفاده از سنجش از دور و هوش مصنوعی در رصد تغییر کاربری اراضی و ساخت و ساز غیرمجاز  اشاره کرد و گفت: این پشنهاد در همایش‌های کشوری مورد استقبال قرار گرفته است؛ یکی از مشکلات در عرصه تغییر کاربری اراضی تاخیر در برخورد با آن است که منجر به بالا رفتن هزینه برخوردها می شود و هرگونه مقابله را توام با هزینه‌های اجتماعی و سیاسی می‌کند در حالی که اگر با تخلف در همان مرحله ابتدایی برخورد شود از بروز بسیاری از تخلفات دیگر و بزرگتر جلوگیری می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح با توجه به هزینه اندک آن می‌تواند آثار پر برکتی برای استان داشته باشد و هرگونه تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز را به صورت آنلاین، لحظه‌ای و دقیق در اختیار دستگاه‌های متولی قرار دهد.

فاضلیان متذکر شد: با توجه به هزینه راه‌اندازی پایین، اجرای این طرح به صورت پایلوت در استان البرز می‌تواند به کاهش هزینه‌های مادی و اجتماعی برخورد با تغییر کاربری اراضی منجر شود؛ باید دستگاه‌های متولی در این زمینه همکاری داشته باشند و تا پایان سال آغاز طرح را در استان شاهد باشیم.

نظارت با پهباد بر حفر چاه‌های غیرمجاز

در این جلسه با توجه به درخواست شرکت سهامی اداره آب منطقه‌ای استان البرز رئیس کل دادگستری استان با پرواز پهبادهای این اداره برای جلوگیری از حفر چاه غیرمجاز و شناسایی و برخورد با هرگونه اقدام در این زمینه تا پایان اسفند 1396 موافقت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز