خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز مطرح کرد:

کاهش آلودگی هوای البرز با تکمیل قطار شهری و بزرگراه همت/ شهرداران تحقق حقوق شهروندی را در دستورکار قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۷۰۰

استاندار البرز با بیان اینکه عمده کلانشهرهای بزرگ با آلودگی هوا مواجه هستند، گفت: با تکمیل طرح هایی نظیر بزرگراه همت و قطار شهری کرج از آلودگی هوای شهرها کاسته خواهد شد.

به گزارش ایلنا از کرج، محمدعلی نجفی استاندار البرز صبح امروز در سمینار شهرداران که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بخش اعظم شهرداران شهرهای مختلف تجارب ارزشمندی در حوزه مدیریت شهری دارند و در برخی نقاط نیز شاهد ابقای شهرداران بودیم که این خود نشان از رضایتمندی مردم دارد.

وی در با تأکید بر مولفه های توسعه پایدار شهری و زیست محیطی، افزود: در بحث منابع و مصارف شهری ناهمگونی ها باید به توازن و تعادل برسد.

استاندارالبرز طرح دغدغه های مسائل حوزه مدیریت شهری و مباحث فنی را مستلزم طرح و بررسی بیشتر در کارگروه های کارشناسی شده دانست.

 نجفی گفت: عمده کلانشهرهای بزرگ با آلودگی هوا مواجه هستند که شهرهای کرج و فردیس نیز دور از این وضعیت نیستند و برای برون رفت از این مسئله باید تصمیمات لازم را در بحث مدیریت شهری اتخاذ کرد.

وی افزود: بخشی از معضل آلودگی هوا مربوط به خودروها است و برنامه‌های کلانی که در حوزه آزاد راه و بزرگراه ها از قبیل آزادراه تهران – شمال در دست اجرا قرار دارد، بخشی از دغدغه‌های موجود را خواهد کاست.

استاندارالبرز همچنین با اشاره به تکمیل پروژه همت نیز بیان کرد: گره طرح بزرگراه همت باز شده و کار با جدیت در حال پیش رفتن است، به موازات این طرح، در حوزه راه آهن، قطار شهری تهران – کرج، کرج – گلشهر و گلشهر – هشتگرد موانعی وجود داشت که برطرف شده و همگی این طرح‌ها به حذف آلودگی کلانشهرها کمک شایان توجهی خواهد داشت.

نجفی در محور دیگری با اشاره به ضرورت آماده باش دستگاه ها درمواجه با بحران ها و حوادث گفت: البرز استان معین تهران است و باید همواره در آماده باش قرار داشته باشد.

کاهش آلودگی هوای البرز با تکمیل قطار شهری و بزرگراه همت/ شهرداران تحقق حقوق شهروندی را در دستورکار قرار دهند

وی افزود: پیش بینی پد بالگرد در نقاط مورد نیاز باید در اولویت کار قرار گیرد.

استاندارالبرز در ادامه با بیان اینکه مدیران شهری باید بر اصول دانش و مدیریت اشراف داشته باشند، تصریح کرد: در نظام اداری نباید از اختیارات، فراتر از استفاده لازم صورت گیرد، صرفه جویی،پاکدستی، سلامت و قناعت از مولفه های مدیران شهری است؛علاوه بر این مدیریت شهری باید نیروی متخصص و دانش و ابزار کار را نیز در اختیار داشته باشد تا بتواند بنحو مطلوبی نیازهای شهر را برطرف سازد.

وی افزود: شهرداران الگوی مردم هستند و در تمامی ابعاد باید به این مهم توجه داشته باشند.

نجفی همچنین با مهم خواندن مسئله گردشگری در مناطق شهری گفت: طرح جامع گردشگری استان در حال تکمیل است و در آن نقشه راه مناطق گردشگری دیده خواهد شد، به ویژه شهرهای خاصی از استان که ظرفیت فراتری را در جاذبه های گردشگری دارند.

استاندارالبرز در بخش دیگری تکالیف و وظایف شهرداران را فراتر از تصمیمات حوزه مسائل شهری دانست و با تأکید بر اجرای حقوق شهروندی گفت: پیش بینی امکانات شهری، تردد مناسب شهروندان، تأمین ارزاق و میوه شب یلدا، رصد بازارچه ها، کنترل بر قیمت کالاها و... همگی در حوزه مسائل شهری جای می گیرد که شهرداران نیز باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند.

نجفی با بیان اینکه کلید شهر در دست شهرداران قرار دارد، تحقق حقوق شهروندی را از الزامات کار مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی نیازهای‌معلولان و جانبازان و در نظرگرفتن اولویت‌ها در مبلمان شهری باید مد نظر قرار داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه در توسعه پایدار شهری باید مولفه هایی را مد نظر قرار داد، گفت: بسترسازی عدالت اجتماعی و شهروندی، ایجاد زمینه های مشارکت شهروندی و همبستگی‌های اجتماعی شهروندان با رویکرد مشارکت مردم محلات از جمله نکاتی است که در مدیریت شهری باید لحاظ شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید فاصله‌ای بین مردم و مدیریت شهری وجود داشته باشد،تقویت بنیان نهادهای اجتماعی و خانواده، گسترش آداب و فرهنگ شهرنشینی را در حیطه کارکردهای مدیریت شهری برشمرد.

استاندارالبرز با بیان اینکه کارکرد مناطق شهری باید احصا شود، گفت: در نحوه کاربری از مواهب طبیعی و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در شهرها بایدها و نبایدهای قانونمند باید تعریف و تدوین شود و این امر نیازمند مساعدت تمامی سازمان های خصوصی و دولتی است.

نجفی در محور دیگری نقش سازمان همیاری ها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این سازمان ابزار و بازوی حمایتی شهرداری ها است و انتظار می رود با اصولی قانونمند درجهت اهداف مدیریت کلان شهری و پیشرفت و توسعه استان حرکت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز